SPRL Geplaatst 13 November, 2024 Geplaatst 13 November, 2024 Hallo Leden, Ik zit met het volgende. Recent heb ik bij een garage een nieuwe koppelingset erin laten zetten echter na het vervangen merkte ik op dat hij niet/bijna niet in de 2e versnelling te krijgen is dit was opmerkelijk aangezien hij met de oude platen hier geen last van had. Alle andere versnellingen gaat hij gewoon in alleen de 2e is ineens na het vervangen van de platen het probleem. Weten jullie wat hier gebeurt zou kunnen zijn? Ik vind dit toch zeer opmerkelijk dat dit ineens na het vervangen zich voordoet. Quote
xtra40 Geplaatst 14 November, 2024 Geplaatst 14 November, 2024 is het alleen de 2e of gaat de 4e versneling ook stroef ?? lijkt mij dan een schakel kabel en schakeld hij wel in zijn 2 als de motor uit is er zijn zo veel oorzaken waarom een versnelings bak opeens niet schakeld ik raad je toch ook aan om dit bij de desbetreffende garage aan te geven zo dat zij dit euvel kunnen oplossen Quote
SPRL Geplaatst 15 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2024 (aangepast) 14 uur geleden, zei xtra40: is het alleen de 2e of gaat de 4e versneling ook stroef ?? lijkt mij dan een schakel kabel en schakeld hij wel in zijn 2 als de motor uit is er zijn zo veel oorzaken waarom een versnelings bak opeens niet schakeld ik raad je toch ook aan om dit bij de desbetreffende garage aan te geven zo dat zij dit euvel kunnen oplossen Het gaat alleen om de 2e versnelling 80% van de tijd gaat hij er niet in zodra je de koppeling los laat gaat hij knarsen/schiet hij eruit. Andere momenten gaat hij er wel in stroef maar zonder bijgeluid. Gaat hij er wel in ook wat stoefjes zelfde verhaal eigenlijk. Garage dacht aan een synchroonring echter vind ik dit natuurlijk apart aangezien dit onstaan is na het vervangen van de platen en druklager. Tevens kan ik niet 123 iets vinden over de ring voor een 2e versnelling. Bovengenoemde ook even de reden dat ik om jullie advies vraag niet dat de garage dalijk een knaakje extra krijgt als het wellicht niet nodig is. 15 November, 2024 aangepast door SPRL Quote
SPRL Geplaatst 15 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2024 8 uur geleden, zei SPRL: Het gaat alleen om de 2e versnelling 80% van de tijd gaat hij er niet in zodra je de koppeling los laat gaat hij knarsen/schiet hij eruit. Andere momenten gaat hij er wel in stroef maar zonder bijgeluid. Gaat hij er wel in ook wat stoefjes zelfde verhaal eigenlijk. Garage dacht aan een synchroonring echter vind ik dit natuurlijk apart aangezien dit onstaan is na het vervangen van de platen en druklager. Tevens kan ik niet 123 iets vinden over de ring voor een 2e versnelling. Bovengenoemde ook even de reden dat ik om jullie advies vraag niet dat de garage dalijk een knaakje extra krijgt als het wellicht niet nodig is. Misschien ook handig om te vermelden dat het schakelen zelf van bijvoorbeeld neutraal naar 3 heel kort/kleinere beweging voelt als voorheen. Ik weet niet of dit enig toegevoegde waarde heeft. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.