Jump to content

benzinemeter doet niets

Tobi

Recommended Posts

Hallo,

ik heb een Kia Rio 1.5i 16V hatchback uit 2003 en het probleem dat mijn benzinemeter niets meer doet.

Komt dit euvel vaker voor, en is er een vaker voorkomende oorzaak hiervoor?

En heeft er anders iemand een electrisch schema voor me, dan kan ik wat gerichter zoeken naar de oorzaak.

Groet, Tobias

Hallo,

ik heb een Kia Rio 1.5i 16V hatchback uit 2003 en het probleem dat mijn benzinemeter niets meer doet.

Komt dit euvel vaker voor, en is er een vaker voorkomende oorzaak hiervoor?

En heeft er anders iemand een electrisch schema voor me, dan kan ik wat gerichter zoeken naar de oorzaak.

Groet, Tobias

Kan je via je kofferbak een plaatje uit je kofferplaat schroeven en op die manier bij de tank vlotter komen?

Zo ja, de stekker loshalen en de 2 draadjes door verbinden. Geeft hij dan wel een waarde weer op je dashboard weet je dat je vlotter stuk is.

de massa van je vlotter ligt los gebeurt wel eens bij een rio. de massa er weer terug op solderen en klaar ben je.

2 boutjes los halen van de achterbank plaatje los halen die er onder zit stekker los groote schroeven draaier en een hamer om de kunstof ring los te halen en dan heb je gelijk je pomp plus vlotter.