Tobi Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Hallo, ik heb een Kia Rio 1.5i 16V hatchback uit 2003 en het probleem dat mijn benzinemeter niets meer doet. Komt dit euvel vaker voor, en is er een vaker voorkomende oorzaak hiervoor? En heeft er anders iemand een electrisch schema voor me, dan kan ik wat gerichter zoeken naar de oorzaak. Groet, Tobias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 waarschijnlijk is de vlotter in de tank kapot. geeft hij een bepaalde waarde aan of ligt hij helemaal onderin (de meter dan he) misschien een goedkope vlotter op de sloop zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Hallo,ik heb een Kia Rio 1.5i 16V hatchback uit 2003 en het probleem dat mijn benzinemeter niets meer doet. Komt dit euvel vaker voor, en is er een vaker voorkomende oorzaak hiervoor? En heeft er anders iemand een electrisch schema voor me, dan kan ik wat gerichter zoeken naar de oorzaak. Groet, Tobias Kan je via je kofferbak een plaatje uit je kofferplaat schroeven en op die manier bij de tank vlotter komen? Zo ja, de stekker loshalen en de 2 draadjes door verbinden. Geeft hij dan wel een waarde weer op je dashboard weet je dat je vlotter stuk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 ho jantje, je moet je achterbank zitting los halen. 2 bouten aan de voorzijde onder de bank dan zie je de plaat vanzelf zitten als je de zitting er uit heb gehaald. \ gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 de massa van je vlotter ligt los gebeurt wel eens bij een rio. de massa er weer terug op solderen en klaar ben je. 2 boutjes los halen van de achterbank plaatje los halen die er onder zit stekker los groote schroeven draaier en een hamer om de kunstof ring los te halen en dan heb je gelijk je pomp plus vlotter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 ha tobias is je probleem al opgelost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts