Frans Geplaatst 18 November, 2005 Geplaatst 18 November, 2005 Even een vraag aan alle Sportage rijders. Hoe houden de alluminium velgen het? Zijn ze na een wasbeurt nog net zo spiegelglad als toen ze nieuw waren? Of is zo'n dure behandeling echt nodig voor het behoud van deze velgen? Frans Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 24 Januari, 2006 Administrators Geplaatst 24 Januari, 2006 bij mij prima, met dit winterweer zit het vuil er al snel weer op maar het gaat prima, ik heb een aantal keer al speciale velgenspray gebruikt om remstof etc te verwijderen maar ze zien er nog keurig uit al zeg ik het zelf..... Quote
MvG Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Hoi Jheroen, ik zit nu ook met remstof e.d. wat ik er bijna niet meer af krijg. Wat voor velgenspray gebruik je precies? En waar kan ik deze kopen! Probeer ik het een x daarmee! Groet, Mario Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 24 Januari, 2006 Administrators Geplaatst 24 Januari, 2006 hee MvG ik gebruik velgenspray van Valma, even je velgen insprayen, een minuutje laten inwerken en dan doe ik zelf altijd met een spons met afwasmiddel de velg goed schoonmaken en naspoelen; lastig zijn de kleine openingen in de standaard velgen, maar schoon worden ze er wel van! het is wel een vrij duur goedje, ik geloof iets van ? 5,- per sprayflacon. Quote
MvG Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Thx! G aik na de 'vorstperiode' gelijk eens proberen! Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 24 Januari, 2006 Administrators Geplaatst 24 Januari, 2006 Thx! G aik na de 'vorstperiode' gelijk eens proberen! het is wel zo dat als je velgen echt erg onder de remstof zitten nu al, dat de kans op makkelijk verwijderen kleiner wordt; die zooi kan langzaam je velgen aantasten, ik haal het regelmatig even weg just in case.... Quote
Tazteam Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Hetgeen hoe ik de velgen behandel: Goed reinigen, kan eventueel met velgenreiniger, maar kijk uit, bij regelmatig gebruik tast het de laklaag van de velgen aan. Als ze goed schoon zijn, droog maken en gewoon behandelen met autowax, hetgeen je ook gebruikt voor de lak. Het merk maakt dan ook niet uit, maar gebruik GEEN polish, dit om de laklaag weer niet te beschadigen.\ Als de velgen nu vuil zijn kan je ze gewoon met Glassex behandelen, het vuil loopt erzo vanaf. Ik behandel de velgen gelijk mijn autolak, dus regelmatig in de wax zetten helpt de velgen mooi te blijven. Voor echte alu velgen: simpel vaseline erop spuiten, busje kost ca 5 euro. Want pekel en alu gaat echt niet samen, je hebt kans op vlekken op de velgen welke er echt niet meer uit gaan. Philip Quote
Voss Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Zoals tazteam al zei gebruik de velgen reiniger niet te veel,en laat het spul ook niet langer als 1 min. op je velg zitten,het vreet namelijk je beschermlaag op. Gewoon elke week ff de tijd nemen om je velgen schoon te maken. Al ben ik wel iets langer bezig als de gemiddelde kia rijder Quote
MvG Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Ok, bedankt voor de tips! Dat wordt dus poetsen zaterdagochtend... Quote
Tazteam Geplaatst 24 Januari, 2006 Geplaatst 24 Januari, 2006 Ok, bedankt voor de tips! Dat wordt dus poetsen zaterdagochtend... Dat doe ik elke week al, maar elke 14 dagen gaan de velgen onder de auto uit en worden ook de binnenkanten gereinigd. Maar als je mooie velgen hebt en wilt houden, moet je echt wel tijd besteden aan het onderhoud van de velgen. Maar als je vaseline op je velgen aanbrengt, kan je deze het beste verwijderen met heel warm water en een borstel. Dan weer in de wax zetten, en je kan er weer een week tegenaan. Philip Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.