la taupe Geplaatst 13 Juli, 2025 Geplaatst 13 Juli, 2025 (aangepast) Ik heb een Sportage Mild Hybrid aangeschaft. Ik dacht met 7 jaar garantie maar dat blijkt nu ... een leugen te zijn! De accu van 48V heeft immers maar een garantieperiode van... 2 jaar.... Als ik dan naar de kostprijs van zo een nieuwe accu ga kijken heb ik spijt dat geen Hybride heb gekocht. Bij deze hebben de batterijen nl wél 7 jaar garantie!!! Ik vraag mij af of iemand al ervaring heeft met de levensduur van een dergelijke accu? 13 Juli, 2025 aangepast door la taupe Quote
Wim-A Geplaatst 14 Juli, 2025 Geplaatst 14 Juli, 2025 13 uur geleden, zei la taupe: heb ik spijt dat geen Hybride heb gekocht. Bij deze hebben de batterijen nl wél 7 jaar garantie!!! Ik heb op 17-9-23 een Hybride gekocht, maar op Mijn KIA staat Garantie Boordaccu 17-09-2025 Quote
la taupe Geplaatst 14 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juli, 2025 1 uur geleden, zei Wim-A: Ik heb op 17-9-23 een Hybride gekocht, maar op Mijn KIA staat Garantie Boordaccu 17-09-2025 Quote
la taupe Geplaatst 14 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juli, 2025 Wim, ben je zeker dat het gaat over het batterijpack en niet over de gewone batterij in het motorcompartimebt? Quote
Wim-A Geplaatst 14 Juli, 2025 Geplaatst 14 Juli, 2025 27 minuten geleden, zei la taupe: Wim, ben je zeker dat het gaat over het batterijpack en niet over de gewone batterij in het motorcompartimebt? Ik weet alleen wat er staat: Boordaccu. Quote
la taupe Geplaatst 14 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juli, 2025 Goed nieuws voor u Wim ! U heeft 7 jaar garantie op de hoofdbatterij en 2 jaar op de 12v gewone batteij. De garantie op de accu van een Kia Sportage, net als bij andere Kia modellen, is 7 jaar of 150.000 kilometer, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. Deze garantie geldt voor de hoogspanningsaccu van elektrische voertuigen (EV), hybride elektrische voertuigen (HEV) en plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV). Voor de 12V-accu in mild-hybride elektrische voertuigen (MHEV) geldt een garantie van 2 jaar. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.