Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forum genoten, sinds 2 weken in het bezit van een Niro Hybride  uit januari 2022

Wat mij opvalt is het zware motor geluid in de 3 lage versnellingen, daarna klinkt hij rustig en zover ik kan beoordelen , normaal.

Ik heb in de Kia Sportage van mijn zoon gereden en die doet dat niet.

Heeft iemand hier ervaring ??

Groeten Frans

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo Frans,

Ik heb dezelfde ervaringen met een Niro uit die periode. Het lijkt wel een diesel. Beide betrokken dealers (ik kocht hem in Hoofddorp en de service is in Harderwijk) ontweken/ontwijken het onderwerp en een brief naar de Kia importeur werd gepareerd met verwijzing naar de dealer. 

Mijn huidige dealer doet het af als "gevolg van allerlei veiligheidsvoorzieningen" en "maak je geen zorgen", "niks bijzonders". Bij koude start is het meestal het ergste.

Eenmaal onderweg is het een heerlijk motorgeluid maar die herrie aan het begin vind ik erg storend en ook het niet antwoord krijgen van Kia.

Groet, Anne   

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb inderdaad exact hetzelfde. Bij koude motor duurt het ook langer eer de bak doorschakeld, waardoor dit geluid enorm de overhand neemt. Ook heb ik het vooral als de hybride accu leger begint te raken. Het is een ruw motorgeluid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...