JTHR Geplaatst 8 Augustus Geplaatst 8 Augustus Afgelopen vakantie voor de eerste keer met mijn KIA Sportage 1.6GDI naar Italie geweest. Als ik in de 5e of 6e versnelling reed in de bergen dan liep op bepaalde momenten het toerental van het ene moment op het andere op van 3000 naar 4000 toeren maar viel de aandrijving weg en moest ik terugschakelen naar de 4e versnelling. Is dit een beveiligging omdat ik in een te hoge versnelling te veel van de motor vraag? Ik heb met een ODB-scanner gekeken of er een foutcode zichtbaar is maar dit is niet het geval. Km-stand 100.000 km. bouwjaar 2018 1 Quote
Riker Geplaatst 8 Augustus Geplaatst 8 Augustus Verhoging van het toerental zonder snelheidsverhoging tijdens een klim lijkt mij te duiden op slippen van de koppelingsplaat.Er zijn mensen die hun linker voet op het koppelings houden of anderzijds niet goed ermee omgaan in de bergen.Maar natuurlijk is een versleten koppelingsplaat bij 100000 km ook niet echt bijzonder.Kijk een hoe ver je het pedaal op moet laten komen voordat ie pakt, en hoeveel het pedaal daarna nog omhoog komt.Als hij onderin pakt en je houd nog een flink stuk over is de koppeling OK.Daarnaast kan er nog een probleem met de drukgroep zijn. Dit kun je voelen aan de weerstand bij het indrukken van het koppelingspedaal. Je moet dan toch wel wat weerstand ondervinden.Verstuurd vanaf mijn SM-G736B met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.