Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio 2012 - start/stop lampje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kia rio 2012 - start/stop probleem

Ik ben in het bezit van een Kia Rio van het bouwjaar 2012, 1.4 benzine. Sinds een tijdje is het start/stop lampje oranje gaan branden in het dashboard. Om dit te verhelpen heb ik de accu vervangen. Dit heeft niet geholpen.

Bij het uitlezen van de auto gaf de auto de melding sensor bij koppeling. Bij de garage zijn deze sensoren inmiddels ook vervangen, maar het probleem kwam al na 10 km weer terug. 

Het start/stop lampje knippert 5x en blijft dan branden. Bij het uitlezen blijft de melding sensor bij koppeling opkomen (ondanks dat deze alle 3 vervangen zijn).

Kan iemand mij helpen de oorzaak te achterhalen? 

Geplaatst

Heb je de juiste accu laten plaatsen?

Een start-stop accu (AGM of EFB) is speciaal ontworpen voor auto's met een start-stopsysteem en kan dieper ontladen, sneller laden en meer cycli aan dan een gewone accu, die alleen geschikt is voor het leveren van een grote startstroom

bij mijne zit er een 'gewone' in en geeft start/stop system limited aan

Geplaatst (aangepast)

welke sensor is exact vervangen? ik meen dat er 2 waren op de koppeling (of dat was de rem).

anders iemand met een betere scantool de inputs laten bekijken middels live data.

aangepast door ehombie
Geplaatst

@ehombie hoe werkt de inleerprocedure? De garage heeft de sensoren gemeten en geprobeerd te vervangen. Het probleem bleef wel bestaan, hoewel de melding ook gelijk bleef. Dat de sensor van de koppeling storing gaf.

Geplaatst
23 uur geleden, zei Nico E:

@ehombie hoe werkt de inleerprocedure? De garage heeft de sensoren gemeten en geprobeerd te vervangen. Het probleem bleef wel bestaan, hoewel de melding ook gelijk bleef. Dat de sensor van de koppeling storing gaf.

inleren van de accu/sensor hoort automatisch te gaan 

als de accu vol geladen is zou deze automatisch weer het start stop systeem moetn activeren 

een knipperend lampje duid op een actuele storing 

en een dealer die een rem/kopelings pedaal schakelaar niet gecontroleerd krijgt tsja wat zal ik daar eens over zeggen 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...