rambam Geplaatst 17 September Geplaatst 17 September Hoi allemaal, Ik heb een Kia ProCeed en sinds kort last van een vervelende lekkage bij het panoramadak/schuifdak. Vooral na een flinke regenbui komt er water naar binnen langs de rand, en soms loopt het zelfs door richting de hemelbekleding. Ik ben er al mee naar de dealer geweest (auto is nog niet heel oud), maar die zeggen dat er “niets geks te vinden is” en dat ik er voorlopig maar mee moet rijden. Dat voelt niet echt als een oplossing, zeker niet met kans op schade in het interieur. Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad bij de ProCeed of een andere Kia met panoramadak? Is dit een bekend euvel? Moet ik blijven aandringen bij de dealer of is er een andere manier om dit zelf op te lossen? Alle tips of ervaringen zijn welkom, alvast bedankt! Quote
ehombie Geplaatst 17 September Geplaatst 17 September even kijken of water goed kan weglopen....via de kanalen in a en c stijl.... even doorblazen met wat lucht of met een dunne kabel erdoor Quote
rambam Geplaatst Zondag om 19:16 Topic Starter Geplaatst Zondag om 19:16 On 9/17/2025 at 10:06 PM, ehombie said: even kijken of water goed kan weglopen....via de kanalen in a en c stijl.... even doorblazen met wat lucht of met een dunne kabel erdoor Bedankt voor je reactie, zoiets heb ik gedaan ook en daarbij deze tool gebruikt werkt top! https://www.uwautoonderdeel.nl/Lekkage-Panoramadak-Reparatie-Schuifdak-Waterlekkage-Panorama-Dak?srsltid=AfmBOopdgP4VAZ18ulKgrGLu8UVmnw8JnVSHjK6YWXVBREv2bpFh3NCg 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.