Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben in de race voor een jong gebruikte Kia Proceed 1.4 uit 2020. De teller staat op een kleine 95k. De auto is een ex-lease auto en staat te koop bij een autohandelaar. In de afgelopen jaren is er volgens het boekje onderhoud uitgevoerd bij diverse garages, zie lijst hieronder. Lijkt verder allemaal in orde. 

12.000 km (eind 2021) - Onderhoudsbeurt 15.000 km

25.000 km (eind 2022) - Onderhoudsbeurt 30 .000 km, Interieurfilter, Remvloeistof

45.000 km (eind 2023) - Onderhoudsbeurt 45.000 km, Batterij (sleutel), Ruitensproeiervloeistof bijgevuld

55.000 km (begin 2024) - Onderhoudsbeurt 60.000 km, APK, Interieurfilter, Luchtfilter, Remvloeistof, Ruitenwisserbladen (voor & achter)

72.000 km (eind 2024) - Onderhoudsbeurt 75.000 km, Bougies vervangen, Batterij (sleutel)

Bij levering van deze auto kan ik kiezen voor wel of geen afleverpakket. Verkoper wenst graag incl. pakket te leveren, dit gaat al gauw richting de €1000. Ik begrijp dat dit zijn verdienmodel is.

Zelf denk ik eraan om de auto zonder afleverpakket af te nemen en direct bij een Kia servicepunt bij mij om de hoek onder te brengen. Je hebt namelijk toch 7 (of 10?) jaar fabrieksgarantie vanuit Kia. De verkoper geeft aan dat met hun beurt de garantie nog steeds geldig blijft.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Klopt het verhaal van de verkoper ivm blijvende garantie? Is de garantie vanuit Kia überhaupt nog geldig als er pas bij +- 95k (5k later) een (grote?) beurt uitgevoerd wordt, terwijl de onderhoudstermijn om de 15k is? Dit heeft wel minder dan een jaar geleden plaatsgevonden.

Heeft iemand mogelijk nog inzicht wat ik in de komende 30k km’s aan grote onderhoudskosten kan verwachten in een normale situatie? Alvast dank voor jullie inzichten!

Geplaatst

Naar je kia dealer gaan....voor je garantie bepaling. Die kan je een ja of nee geven.

Ze zijn heel strikt met hun voorwaarden. Dat een andere garage adequaat onderhoud kan uit voeren dat geloven we allemaal. 

maar als er een garantie geval voordoet gelooft kia importeur er niks van.

De verkoper gaat je die garantie gegarandeerd die resterende 2 jaar niet (gratis) geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...