BimT Geplaatst 18 December, 2025 Geplaatst 18 December, 2025 Hallo allemaal, Dit is mijn eerste post hier. Ik heb gezocht, maar kon geen andere berichten vinden waarin dit probleem werd beschreven. Sinds februari rijd ik een Kia Niro EV (MY25) als leaseauto, met een actief Kia Connect-abonnement. Voor zowel werk als vakantie gebruik ik veel de ingebouwde navigatie. Het plannen van snellaadstops werkt doorgaans prima en ik heb er al meerdere lange ritten mee gemaakt. Maar ik loop tegen het volgende probleem aan: In juni heb ik via de navigatie-updater en een USB‑stick een update uitgevoerd. Na die update zag ik in het routeoverzicht (als je in het kaartscherm drukt op het knopje rechts van de knop voor de route annuleren) ineens voor een paar dagen de state of charge (SOC) bij aankomst bij een snellaadpunt én hoe lang ik daar zou moeten laden (inclusief het percentage tot waar hij zou laden). Superhandig! Maar na een paar dagen verdween deze functie weer. Vanaf dat moment zag ik in het routeoverzicht alleen nog de snellaadlocaties en de bezettingsgraad; de SOC bij aankomst en de laadduur waren weg. Ook na de meest recente OTA‑update zijn deze functies niet teruggekomen. Mijn vraag: Is dit voor anderen herkenbaar? Is dit een bug in mijn auto, of is deze functionaliteit inderdaad (tijdelijk) uitgezet door Kia? De Kia servicedesk blijft vaag en mijn dealer geeft aan dat Kia soms functies weer uitschakelt. Kunnen jullie in jullie Niro EV wel zien: Met welk SOC je aankomt bij een laadstop of eindbestemming? Hoe lang je dan moet laden? Ik heb destijds een foto gemaakt van het route overzicht scherm met de beschreven inzichten alleen kan ik geen foto's uploaden in deze post. Ik hoop dat jullie het snappen. Alvast bedankt voor jullie hulp en input! Quote
BimT Geplaatst 18 December, 2025 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2025 Ik kan nu wel een foto toevoegen zo te zien. Het gaat om het bijgevoegde scherm. Hierop is te zien met hoeveel procent je per laadstop aankomen én hoelang en tot hoeveel je moet laden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.