Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mensen ik kom er even niet meer uit
Allereerst even voorstellen, na jaren allerlei volvo's gereden te hebben, vond ik de mogelijkheden om zelf wat te veranderen steeds moeilijker worden ( radio, CC, en andere, continue naar de garage en dan 3 minuten aan de computer en 300 euro minimaal aftikken), en met het oplopen van mijn leeftijd wilde ik een keer een 4x4 proberen, en werd dus een sportage 2.7 automaat op LPG...
Inmiddels 2x mee naar Z frankrijk gereden, en krijg met regelmaat door dat mijn O2 sensoren bank 1 en 2 niet goed reageren
Dus die wil ik vervangen, maar krijg nergens een fatsoenlijk antwoord WELKE sondes ik moet hebben
Wie kan mij helpen,...
Kia Sportage 2.7  bj 2006
kneje55386k270439
ik wil ze alle 4 vervangen
JOEBAR

Geplaatst

Je kunt misschien beter afvragen waarom die 2 sensors vermeld worden a.d.h.v. foutcode omschrijving.

dat ze vermeld worden in een code omschrijving wil niet altijd zeggen dat ze kapot zijn. of je mengsel is niet adequaat. 

Geplaatst

ik krijg na een tijdje rijden:
p0130
p0153
p0150
en p0303,p0306,p0304 misfire natuurlijk, dat voel je ook even, en na een paar keer gasgeven loopt hij weer mooi op 6 cilinders..
Bougies  EN Bobines zijn vervangen
De O2 melding gebeurt meestal dezelfde dag na resetten, soms gaat hij zelf uit na 2 of 3 x starten, maar je voelt even een keer "inhouden" en dan komt de melding
De misfires komen alleen als ik echt hele lange stukken rijdt, dus als ik de nummers weet van de O2 sensoren , gooi ik er gewoon nog een keer 200 euro tegenaan om die te vervangen.. of iemand moet deze symptomen herkennen, en roepen je boet de rechtse achterband op 2,5 bar gooien .. dan is het ook prima

• 5 weken later...
Geplaatst

Even een update
Ik heb de beide lambda sondes vervangen VOOR de kat, en de problemen zijn nu verdwenen ( RIDEX 3922L0302 Lambdasonde)
Om bij de achterste te komen heb ik het hele inlaatspruitstuk verwijderd, en toch ook weer nieuwe longlife bougie's geplaatst (Bougie FR7KI332S )  en storing is niet meer terug gekomen

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...