Wenno Geplaatst gisteren om 10:13 Geplaatst gisteren om 10:13 Ik heb een E-Niro van 2021 met 85.000km. Bij 75.000km kreeg ik de melding "vul koelvloeistof spanningsregelaar" Heb in het onderhoudsboekje gelezen dat dit standaard moet bij 60.000km Afspraak bij de garage gemaakt (25 augustus) en duurde bijna 2 maand. Heb gevraagd of dit een probleem is maar antwoord was: kan geen kwaad. Nadat het systeem gespoeld was zou je verwachten dat de foutmelding niet meer zou verschijnen. Maar de volgende ochtend was die er weer. Reactie van de garage was: wat vervelend en als na een paar dagen de melding nog aanwezig is contact opnemen. Weer een afspraak gemaakt en duurt weer lang.(13 oktober) Heb weer gevraagd of dit een probleem is maar antwoord was: kan geen kwaad. Het koelvloeistofreservoir van het systeem is gevuld. Wat ik mij nu afvraag of het inderdaad geen kwaad kan voor de accu omdat het probleem nu al maanden aanwezig is. Quote
BM. Geplaatst 8 uur geleden Geplaatst 8 uur geleden Hallo Wenno, Grappig, ik heb een vergelijkbaar scenario echter loopt dat van mij nu al bijna 1,5 jaar en na 9 bezoeken is er nog steeds geen oplossing.... Mijn E-niro gaf dezelfde melding en ook ik kreeg terug van de garage dat dit geen kwaad kon. Vloeistof vervangen werd gratis gedaan alleen de melding kwam steeds terug. Na 3x werd het verhaal dat ontluchten van het systeem niet goed gedaan werd en dat iemand van Kia zelf erbij was om het wel correct de toen. Niet dus. Ik gaf aan dat ik een verlaagde range had en toen werd 88% geconstateerd met de melding dat dit normaal is voor een Niro uit 2020. HElaas had ik niet een SOH van ervoor. Inmiddels hebben ze ook alle hardware vervangen dat hiermee te maken heeft (2 driewegkleppen en volgens mij ook de controle unit) en er was wel een verstopping en lekkage gevonden. Maar helaas nog steeds de foutmelding. Vóór de zomervakantie nog een keer terug geweest en toen konden ze geen foutcode vinden met het uitlezen van de auto.Toen heeft men "nog maar een keer de vloeistof vervangen". Inmiddels is de foutmelding weer terug na de vakantie en ik merk in een jaar tijd zeker 20% range vermindering. Waar we vorig jaar zomer nog prima 400-420km op de teller gepresenteerd kregen en hiermee 380-390km konden rijden, krijgen we nu steevast 360-370km op de teller en kunnen we met moeite 290-320km halen. Zelfde omstandigheden, zelfde chauffeur etc. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de dealer en die wil eerst meer informatie verzamelen om het gesprek met Kia Nederland op te starten. Dat betekent dat ik wederom terug moet naar de garage. Maar goed als de vorige keer dus ook geen foutcode gevonden werd met uitlezen, vraag ik me af wat er dan nu mogelijk wèl uitkomt. Als ik jou was zou ik me niet zomaar laten afschepen met dat het geen kwaad kan; laat elke keer de SOH meten als je er bent, maak foto's van je dashboard wanneer de foutmelding komt en registreer de range. En geef aan dat het koelsysteem er niet voor niks in zit. Anders hadden ze het vanaf de fabriek ook niet hoeven inbouwen. Gr. Bas Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.