Guest Maxtomaximum Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Waar kan ik een ODB2 uitlees unit kopen, ben n.l mijn dealer helemaal zat. Er brand nu permanent een motormanagement controle lampje. En dit terwijl wagen zijn beurten heeft gehad, ik heb het vermoeden dat er een soort teller in een chip zit die aangeeft dat er wat moet gebeuren ongeacht of dit ook zo is. Dit gegeven ken ik reeds van printers e.d. Dus ik wil zelf uitlezen en wijzigen. Kia Rio b.j 2003 1.3 hatchback 50.000 km Quote
scorpioshuma Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Met zo een unit kun je wel uitlezen wat er is, maar het probleem is dat het hardwareproblemen betreft, die je dus niet via de unit kunt oplossen. Als je (tijdelijk) van het lampje af wilt kun je ook de accu loshalen. Verstandiger is het echter om het probleem op te laten lossen. Ga anders eens naar een andere dealer of een niet merkgebonden garagehandelaar. Groetjes, Dave Quote
Guest Maxtomaximum Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Dave, dank voor je reactie. De kabel oplossing werkt nu al geruime tijd. Verder heb ik inmiddels een uitlees unit gekocht en deze werkt 100% bij bijna alle auto's na b.j 2001 Indien anderen ook belangstelling hebben kan men er een bestellen. Laat maar horen. Dank Max Quote
Laurenzzpicanto Posted April 16, 2006 Posted April 16, 2006 Hey heb zelf een Pica en zou het leuk vinden om hem ook uit te kunnen lezen. Hoe werkt dit precies? Heb weleens gehoord dat je ook de stuurbekrachtiging en dergelijke dan kunt instellen? Quote
Rio-man Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 Hee Maxtomaximum, Bij onze Rio 1.5 LS Hatchback uit 2002 was het zelfde probleem. De dealer gaf aan de de motor "gepingelt" had, en dat dit ?igelijk niet meer had mogen voorkomen bij een moderne auto als dit. Dit is veroorzaakt omdat je waarschijnlijk een keer te vlug bent weggereden (Tenminste dat werd ons verteld). Succes! Quote
Recommended Posts