Administrator Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Mijn Sorento heeft sinds kort een zoemend, bijna "huilend" geluid in de aandrijflijn. In 2WD met name hoorbaar bij het loslaten van het gas. Zodra je de aandrijflijn weer een beetje belast door een beetje gas te geven, wordt het stukken minder. In 4WD is het duidelijker hoorbaar, maar ook bij het aanrijden. In eerste instantie gedacht aan losse kardan-as(sen). Die heb ik vandaag echter gecontroleerd, maar alles zat vast. Nog even na getrokken met 65 Nm. Verder nog de kruiskoppelingen gesmeerd waar ik met een standaard vetspuit aan kwam. Helaas is het geluid gebleven.Wat ook opvalt is: Als ik op cruisecontrol 130 km/u rijdt (in 2WD) en dan een tikje snelheid terug zet, met de stuurbediening, er een trilling door de aandrijflijn gaat. Onder de 120 is dit weg.Iemand enig idee wat dit kan zijn?Km-stand: 105.000Handmatige 4x4: 2WD, 4x4 Hi, 4x4 Low instellingHandgeschakeld. Lees meer... Quote
tvl2000 Posted January 20, 2010 Posted January 20, 2010 Ik ben ook wel benieuwd wat dit kan zijn. Iemand een idee!? Quote
Recommended Posts