Adriaan Geplaatst 3 Januari, 2006 Geplaatst 3 Januari, 2006 Het is mij opgevallen dat mijn Sorento 2,5 CRDi EX sneller accelereert van b.v. 100 naar 120 in z'n vijf als je dat doet via het (her)activeren van de cruise control. Met gewoon gasgeven gaat dat beduidend langzamer! Nog geen stopwatch erbij gehad, maar het verschil is heel duidelijk te voelen. Ik vermoed dat het motormanagement in die situatie van andere parameters uitgaat en er dus in die situatie sprake is van een soort tijdelijke chiptuning. Herkent iemand dit Of heb ik een buitenbeentje. Quote
Gast Two Plugs Geplaatst 13 Februari, 2006 Geplaatst 13 Februari, 2006 Het is mij opgevallen dat mijn Sorento 2,5 CRDi EX sneller accelereert van b.v. 100 naar 120 in z'n vijf als je dat doet via het (her)activeren van de cruise control. Met gewoon gasgeven gaat dat beduidend langzamer!Nog geen stopwatch erbij gehad, maar het verschil is heel duidelijk te voelen. Ik vermoed dat het motormanagement in die situatie van andere parameters uitgaat en er dus in die situatie sprake is van een soort tijdelijke chiptuning. Herkent iemand dit Of heb ik een buitenbeentje. Klopt, is een bekend gegeven en nogal negatief voor je verbruik... Je kunt beter met voetgas de auto weer op snelheid brengen en daarna de CC resetten. 't Voelt idd wel lekker. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.