Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zullen ons ook maar even goed voorstellen.

Wij zijn Hanno en Joyce en onze dochter Sandy Voss uit spijkenisse.

Na altijd "snelle auto's"gehad te hebben zijn wij met de komst van onze dochter toch maar voor een gezins auto gegaan.

dit is dus de kia sportage geworden.(2.0 cvvt executive).

we hebben de auto nu alweer een kleine 3 maanden en bevalt ons uitstekend.(alleen die lange wacht tijden zijn niet normaal.we hebben haast langer op de auto moeten wachten,dan op onze dochter).

Nadat we de auto ontvangen hebben we al het een en ander aan de auto veranderd!!!!

Als eerste hebben we een navigatie/dvd systeem ingebouwd.

kianavi.jpg

De bumpers in kleur mee laten spuiten.

Een dubbele uitlaat laten monteren.

Een paar dikke velgen eronder laten zetten.(20 inch).

20velg.jpg

Verder nog een side-bar gemonteerd.

En een push-bar met carter bescherming.

bullbar.jpg

kia3.jpg

De dingen die nu nog op het verlang lijstje staan zijn:

De ramen tinten.

TFT schermen in de hoofdsteunen.

Dit was het wel z"n beetje.

Geplaatst

Hoi Hanno, Joyce en dochter Sandy,

hartelijk welkom hier op het forum! Ik moet zeggen dat jullie de Sportage behoorlijk hebben aangepakt, ziet er zo erg strak uit!! Leuk hoor, m.n de meegespoten bumpers en dubbele uitlaat sprekn mij erg aan.

FF een vraag over jullie DIKKE VELGEN.. 20 inch!!! Hoe bevalt dat qua wegligging en rijgenot? Rijdt dat nog comfortabel of begin je wel echt te merken dat je iets op dit gebied inlevert?

Ik ben benieuwd naar julli eervaring hiermee.

Groet

Mario

(Kia sportage 2.0 cvvt adventure - levertijd 3 maanden...)

Geplaatst

@ MvG,

dank je voor de complimenten.

je merk het verschil wel maar ik vind persoonlijk dat we nog voldoende comfort hebben.(we hebben tenslotte ook nog een kind van een half jaar achterin zitten).

Het is wel iets stugger en het sturen gaat ook iets zwaarder want er ligt wel een band van 255/35/20 onder,maar daar ben je na 1 dag ook alweer aangewend.

Qua wegligging vind ik het een vooruitgang hij ligt als een blok op de weg met deze oppervlakte.

Wel 1 min puntje :( het verbruik is wel iets toegenomen.

Maar die ben je zo weer vergeten als je een rondje rijd,en iedereen kijk naar je auto.

Als hij voor de deur staat of waar dan ook iedereen kijkt :shock: ernaar ze stoppen er zelfs voor.

Geplaatst

@ scorpioshuma,

dank je voor de complimenten.

ik heb de lampen gezien en weet het nog niet helemaal of het wel wat is,maarja dat is mijn mening.

Eerst maar mijn motorrijbewijs & motor halen,en dan kijken we wel weer verder.

Geplaatst

Laat ik het maar bij de standaard achterlichten houden.

Met deze lampen kan je mij niet blij maken.

Misschien moet ik ze eerst in het echt zien,maar zo vind ik ze niet mooi.

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Voss, wat een ontzettend 'kitsch' achterlichten !!

Haha! Het lijkt wel een kermisattractie :lol:

Maar wel leuk meegedacht, Dave! Ken je nog meer van dit soort sites met KIA onderdelen/accessoires. Altijd leuk om te kijkn wat er mogelijk is :cool:

Trouwens bedankt voor je commentaar Voss wat betreft de banden, had niet gedacht dat de wegligging er zo op vooruit ging. Kost zo'n setje ongeveer ?1.500? En waar heb je ze vandaan gehaald? Toch niet via de KIA-dealer?

Met vr. gr.

Mario

Geplaatst

De velgen waren iets van ? 1800.- en ze komen uit italie, :wink: en dus niet via de kia dealer.

Daar zeiden ze dat 20 inch niet zou passen en 19 inch de grootste maat was die zou passen.

@tazteam,

Dat zal ik zeker doen,aar voorlopig liggen de plannen ff stil.

Eerst mijn motorrijbewijs maar gaan halen.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Zo er kan weer iets van de lijst geschrapt worden.

We hebben namelijk vandaag 2x 7inch tft-hoofdsteun schermen gekocht.

DSC01292.jpg

Deze moeten alleen nog even aangesloten worden op de dvd-speler,wat van de week gaat gebeuren.

foto's volgen vanzelf weer als de schermen geplaatst zijn.

Lijst is weer aangepast:

Ramen laten tinten.

Andere grill zonder KIA logo.

Geplaatst

Hoi Hanno,

Dat ziet er erg goed uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze erin zitten.

Je velgen vind ik trouwens ook geweldig, staan heel goed.

Groeten Sjors

Geplaatst

Ik zie net dat je bezig bent met je motorrijbewijs, hoe gaat het daarmee?

Zelf ben ik oktober vorig jaar geslaagd voor mijn motorrijbewijs. Heerlijk om met dit mooie weer te rijden!

Geplaatst

Bedankt voor je reactie,foto's volgen snel heb alleen deze week geen tijd om ze te plaatsen :(

De theorie is al binnen :D .

Denk nog een lesje of 3 (heb er nu 11 gehad)voor de algemene voertuig beheersing,(heb een beetje moeite met de langzame slalom),en dan op voor algemene verkeers deelname.

Dus we zijn op de goede weg.

Kan haast niet wachten tot ik het roze papiertje heb.

Zelfs het lessen is al leuk,laat staan zonder instructeur.

Geplaatst
Bedankt voor je reactie,foto's volgen snel heb alleen deze week geen tijd om ze te plaatsen :(

De theorie is al binnen :D .

Denk nog een lesje of 3 (heb er nu 11 gehad)voor de algemene voertuig beheersing,(heb een beetje moeite met de langzame slalom),en dan op voor algemene voertuig deelname.

Dus we zijn op de goede weg.

Kan haast niet wachten tot ik het roze papiertje heb.

Zelfs het lessen is al leuk,laat staan zonder instructeur.

Ja, langzame slalom vond ik ook wel lastig.

Verder is het inderdaad heerlijk om zelf te kunnen beslissen of je links of rechts gaat :D

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag was het eindelijk zo ver de schermen zijn geplaatst.

(zijn niet echt hele duidelijke foto's)

DSC01332.jpg

DSC01334.jpg

De dvd speler voor de schermen zit onder de stoel verwerkt.

Nu kunnen we dus achter dvd kijken,en ik kan voor de navigatie gebruiken,en/of naar een andere dvd,radio kijken /luisteren.

Moet zeggen heb er echt geen spijt van,vandaag moesten we mijn ouders van het vliegveld halen,en onze kleine meid zat heerlijk stil naar de teletubbies te kijken. :lol:

Nu alleen nog even naar een kleermaker,voor twee hoesje om over de schermen te plaatsen.

Geplaatst

Ziet er prachtig uit zeg,

Zijn dit nu de originele hoofdsteunen van de sportage, waar je de schermpjes heb in laten bouwen, of zijn dit hoofdsteunen die je met scherm en al hebt gekocht.

Zo ja, waar heb je deze dan gekocht en wat heb je er voor betaald dan?

(echt een Nederlander h?, gelijk weer over geld beginnen)

groet van Hans :wink:

Geplaatst

Dit zijn hoofdsteunen waar de schermen al in zitten.

De steunen zijn ook van leer met hetzelfde leer motief erin, het kleur verschil is echt minimaal.

Had ook verschillende offertes aangevraagt bij verschillende shop's om mijn eigen hoofdsteunen te gebruiken maar dit was erg duur (ivm een stale plaat die in de hoofdsteun zit en moet blijven zitten voor de veiligheid).denk aan +/- ?1000,-/?1200,-

Het inbouwen neemt dus erg veel tijd in beslag wat de kosten erg hoog maken.

Toen kwam ik deze schermen tegen na een beetje surfen op het net.

De 7"schermen met hoofdsteun + dvd speler ?49,- :shock:

Zit alleen wel een contract bij van een mobiele telefoon bij voor 2 jaar :D .

Maar ik had toch een nieuwe mobiel nodig,dus dit waren twee vliegen in ??n klap.

Aan het inbouwen begin ik zelf niet,dus heb ik dit ook door hun laten doen en kosten ? 170,-.

http://www.teleshop-online.nl/

Dit is de site van hun,ze zitten in Maasluis.

Ps: zit zelf ook graag voor een dubbeltje op de eerste rij hoor :D

Geplaatst

Dat ziet er vreselijk mooi uit hoor Hanno!

De achterbankzitters zullen je wel heel erg dankbaar zijn. Vooral tijdens ritten in files :D:D

Veel plezier ermee, maar wees op je hoede voor diefstal!!

Groeten,

Barry

• 6 maanden later...
Geplaatst

Hallo Hanno

Mooie kar allerreerst, ik wil ook een tweede uitlaat er onder zetten, heb jij dit bij de dealer laten doen, of zijn er meer leveranciers :?:

Groeten Roland

• 2 jaar later...
Geplaatst

Mooie sportage!

Zeker mee de 20" velgen... :whistling:

Heb je geen foto met het zijaanzicht?

Ben namelijk ook aan't uitkijken naar 20" velgen maar zou het eerst eens willen zien onder de wagen zelf.

Alvast bedankt!

Grtz

Force

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...