Smart Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 Echt super zuinig is hij niet maar dat wisten wij al. Was die 7,2 ook bij 120km/h ? Heb je overigens gelezen hoe de wegen er in Belgie aan toe zijn. Ik hobbelde naar huis. Ik neem aan dat dat ook van invloed is op het verbruik. Ook ZOAB lijkt mij minder zuinig dan glad asfalt. Maar goed daarvoor hebben we het gemiddelde... Als de winterbanden er onder vandaan zijn doe ik een nieuwe test bij 120km/h. OK Die waarde van 7,4 l/100km bij 120km hoort bij de 1.6 en niet bij de 1.4 motor. Ook met winterbanden en koud weer hoor je, zeker in de huidige tijd, met deze motor een verbruik te hebben van om en nabij de 1 op 14/15. De Zafira was van bouwjaar 2001, dus 9 jaar geleden. Overigens een fijne motor! Nee, Kia zou wat meer verfijning in de motoren moeten aanbrengen, behoudens de ISG voorzieningen. Dat zou een hoop benzine schelen. Dat vind ik het enige minpuntje aan de Venga. Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 dat vindt ik het nadeel van elke kia.. daarom dacht ik ook dat de nieuwe 1.4 een 6 bak mee kreeg.. Helaas blijkt dit niet zo te zijn Quote
Smart Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 dat vindt ik het nadeel van elke kia.. daarom dacht ik ook dat de nieuwe 1.4 een 6 bak mee kreeg.. Helaas blijkt dit niet zo te zijn Je komt niet vaak een 1.4 motor tegen gekoppeld aan een zesbak. Dat is vrij uniek volgens mij. Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 Je komt niet vaak een 1.4 motor tegen gekoppeld aan een zesbak. Dat is vrij uniek volgens mij. fiat punto 1.3 diesel 6 bak fiat bravo 1.4 benzine 6 bak Het gebeurt steeds meer om vooral op de snelweg de toeren ook naar beneden te werken voor een lager verbruik. Je moet inderdaad niet denken in de 6 gas te geven en super vlot weg te komen.. tenzij je de bravo 1.4 multi-jet heb met 150pk.. Quote
Smart Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 fiat punto 1.3 diesel 6 bakfiat bravo 1.4 benzine 6 bak Het gebeurt steeds meer om vooral op de snelweg de toeren ook naar beneden te werken voor een lager verbruik. Je moet inderdaad niet denken in de 6 gas te geven en super vlot weg te komen.. tenzij je de bravo 1.4 multi-jet heb met 150pk.. Ok Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Maart, 2010 Geplaatst 21 Maart, 2010 ja ik mis het bij mijn pro ceed echt.. als je 120 rijdt draait hij 3800 toeren.. met een 6e versnelling zou je rond de 3200 uit komen.. misschien wel lager afhankelijk van hoeveel overdrive ze hem geven Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.