Guest main Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Ik kwam de volgende stelling tegen op de Autovisie site : Een importeur als Kia heeft het recht journalisten testauto's te onthouden, wanneer het geschrevene hem niet bevalt : Eens : Autovisie moet Kia voortaan goede auto's vinden, wat er ook gebeurt Net als op de TV Oneens : Geen sprake van. Autovisie moet schrijven waar het op staat, ook als dat de importeur niet bevalt 90% geeft tot nu toe de stelling oneens gelijk. Wat is hier aan de hand, is dit het bewijs dat Kia reklame zendtijd koopt via slechte Nederlandse auto programma's Ik rij zelf een Hyunda en mijn stelling luidt, " Eens een Koreaan, nooit meer een Koreaan " Quote
scorpioshuma Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 laten we er eens vanuit gaan dat een autoblad onjuiste informatie neerschrijft of een persoonlijke negatieve mening weergeeft van de journalist ? Zou jij als importeur dan nog testauto's leveren aan dat blad ? Ik zeg overigens NIET dat autovisie wel of niet zo is ! Nu we dat uit de weg hebben ben ik van mening dat als tests goed en dus objectief gedaan worden de importeur medewerking zou moeten verlenen. Tevens ben ik van mening dat je na jouw slechte ervaring met de Tucson meteen kunt stellen dat geen enkele Koreaan goed is. Je zult moeten kijken wat de prijs/kwaliteitverhouding is en of je dat er voor over hebt. Bij jouw vorige posts is ook aangegeven dat de keuze voor de Sportage waarschijnlijk veel beter uitgevallen was, die is namelijk niet zo plastic als de Tucson. Als ik kijk naar de Hyundai Coupe dan wordt die best wel bejubeld over de hele wereld (elders heet hij Tiburon). Ook is binnen de oudere KIA-rijders bekend dat de oude modellen hun problemen hadden, maar dat de kwaliteit beter en beter wordt. Oude Skoda's waren ook niet om aan te zien en kwaliteit was niet al te best, maar tegenwoordig onder de VW-vlag zijn het hele mooie auto's. dus om te zeggen eens maar nooit meer is erg kort door de bocht. Dave Quote
Guest main Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Dus je wilt mij vertellen dat bladen als, Autoweek, Autovisie, Topgear , niet weten waat ze over praten Topgear heeft Hyundai en Kia helemaal de grond ingeboord. Het is dat de afschrijving zo enorm hoog is, anders was de auto al weg geweest. Incl afleveren een kleurtje enz betaalde ik toch 36.000 Euro Quote
Tazteam Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 . Het is dat de afschrijving zo enorm hoog is, anders was de auto al weg geweest. Incl afleveren een kleurtje enz betaalde ik toch 36.000 Euro Denk je nu werkelijk dat alleen bij een Koreaan de afschrijving zo hoog is in het eerste jaar?????????? Fout, want immers elke auto die de showroom uitgaat en de eerste meters heeft gereden, zijn dat ook de allerduurste meters die de auto ooit zal maken. Want als je achteruit de showroom weer inrijdt en de auto gaat inruilen, dan zal je schrikken wat de auto ineens minder waard is. En dan maakt het niet uit of hij uit Korea, Duitsland of welk land dan ook komt, de afschrijving bij een nieuwe auto in het eerste jaar is hoog. En of je nu een auto koopt van 36.000 euro of 12.500 euro, de afschrijving is evenredig hoog. " Eens een Koreaan, nooit meer een Koreaan " Ben ik niet mee eens, ik heb nu mijn tweede Kia Picanto gekocht. En ben er zeer tevreden over. Philip Quote
scorpioshuma Posted January 21, 2006 Posted January 21, 2006 Dus je wilt mij vertellen dat bladen als, Autoweek, Autovisie, Topgear , niet weten waat ze over praten Topgear heeft Hyundai en Kia helemaal de grond ingeboord. Het is dat de afschrijving zo enorm hoog is, anders was de auto al weg geweest. Incl afleveren een kleurtje enz betaalde ik toch 36.000 Euro Wat was de reden dat Topgear ze de grond in boorde? (evenals overigens regelmatig de duurdere merken zoals Mercedes/BMW en zelfs Ferarri !!) Noem mij dan eens de vergelijkende auto die je zou willen rijden ipv de Tucson. Dus gelijke soort body en niet ineens naar een VW golf of Audi overstappen. Dave Quote
Guest main Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Tazteam Toen de Tucson 3 maanden oud was ben ik bezig geweest hem in te ruilen, schrik niet afschrijving 41% Mijn 4 jaar oude C, afschrijving 45% Het model van een Sportage of Tuscon is mooi en kompleet, maar bezitten geen kwaliteit, automaat 4 traps, zal je in geen moderene Duitse of Japanse auto meer vinden Quote
Guest Two Plugs Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Ik heb op het forum van Autovisie mijn mening ook reeds weer gegeven en vindt het persoonlijk een erg onverstandige zet van Kia Nederland om g??n auto's meer beschikbaar te stellen voor Autovisie. Los van het feit, dat AV zich in het verleden altijd nogal 'pro-exclusieve merken' heeft uitgelaten. Dat dit niet meer zo is, bewijst de positieve test van de nieuwe Dacia Logan. Als de testauto - in dit geval een Rio, ik heb de test ook zelf gelezen! - onder de maat presenteert, mag een journalist dit melden. Door de bank genomen vond ik de test overigens nog niet eens zo slecht, dus ik heb mijn vraagtekens bij de overtrokken reactie van de importeur. @ Main: Eerst je opmerking over Top Gear. Deze opmerking is nogal subjectief alsof TG alleen maar negatief bericht over Koreaanse auto's; wat pertinent NIET waar is. De Koreanen waarover negatief bericht werd waren een (oude) Rio met 3 cilinder diesel, een Kanary (een soort Wagon-R kloon die hier niet wordt geleverd), een Atos, een Getz (goede auto maar te duur in vergelijking met een Punto of een Polo) en een Matiz. Dus, letterlijk en figuurlijk de 'budget' Koreanen. Als je op de uitgebreide site van Top Gear gaat zoeken, vind je ook positieve uitlatingen. Over de Sorento: "Kwaliteit van een Lexus RX300 voor een Freelander prijs". Als dat niet positief is, weet ik het ook niet meer! Dan je opmerking hiervoor over de vergelijking met andere auto's. Mijn Sorento koste 3 jaar terug 35.000,- Euri. Een vergelijkbare Mercedes ML270CDi, Discovery d5, Landcruiser D4d300 of BMW X5 530d kost het dubbele. Dit is appels met peren vergelijken! Maar als jij liever 65.000 Euri betaald voor een badge op de gril (Beter gezegd: het kopen van een auto voor de buurman); ga gerust je gang. Ik heb na uitsluitend Europese auto's met de Sorento mijn eerste Koreaan en ik ben ronduit tevreden; met de auto, de onderhoudskosten (wel eens een Volvo 850 of een Alfa 2.4 JTD naar de merkdealer gehad?) en dat de afschrijving fors is, wat dan nog? Wat verwacht je als je een SUV koopt, dat die de afschrijving van een Picanto heeft? Dat weet je van te voren, kom op! Koreanen zijn goed, maar (in vergelijking met Japanners) nog niet goed genoeg. Maar nog altijd beter dan mening Europese fabrikant. Sterk punt is en blijft de prijs en datgene wat je er voor krijgt. En de 3 jaar garantie. Persoonlijk vind ik zowel AV als TG (niet die uitgeknipte kloon op Veronica maar de FULL version op BBC2!) toonaangevend op het gebied van autojournalistiek. Al die brut op de vaderlandse TV - Autoxperience, Gek op Wielen, RTL auto en wat al niet meer - zijn een aanfluiting voor de objectieve autojournalistiek (Een Carens een verlichtend voorbeeld voor autodesign noemen gaat wel heel erg ver!) wat iedere editie weer wordt bewezen in de aftiteling. Het feit dat Kia in deze aftiteling prominent aanwezig is vind ik storend; alsof het merk bang is voor negatieve kritieken, dus het maar positief inkoopt. Het niet beschikbaar stellen van testauto's voor b.v. AV is en blijft, vooral met het bovenstaande in gedachten, een erg onverstandige (kinderachtige!) zet van de importeur die de naam van Kia geen goed zal doen. Quote
Recommended Posts