Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Telefoonboek

Gast FirstVenga

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Problemen zijn oplosbaar dmv de update, goed nieuws dus.

Ik merk ook dat het bluetooth systeem niet super werkt maar alle dingen die mij opgevallen waren worden verholpen !

Is er een datum genoemd wanneer deze update bij de dealers ligt ?

Geplaatst

Ja, ik hoop dat dit snel komt. Ook ik heb nog steeds problemen. Met de LG Cookie pakt de Venga het telefoonboek wel over en werken de presets, maar kan ik niet bellen (LG gaat uit en start opnieuw weer op, keer op keer) en met de Nokia 6300 van mijn vrouw kan ik wel bellen, maar wordt het telefoonboek niet overgenomen en werken de presets (dus) ook niet.... Kortom: spoedige update zeer gewenst!

• 1 jaar later...
Geplaatst

Hallo Ik heb sinds zaterdag 7 mei een Kia venga seven . Ben zeker tot nu toe tevreden met de auto ondanks dat ik hem pas 2 dagen heb .Maar ik heb wel een probleem met het telefoon boek . Volgens de lijst die op het forum staat Zou het wel mogelijk moeten zijn . Heb als telefoon de Htc legend met android 2.2 maar krijg het niet voor elkaar om het telefoon boek te delen met de Venga

Heeft er iemand ook deze ervaring

• 2 maanden later...
Geplaatst

Zijn de problemen met de navi/bluetooth oplosbaar, opgelost of nog niet in kaart gebracht?

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy S2. Alles werkt met het Venga systeem (BlueTooth, bellen, ontvangen) echter niet de contacten/telefoonboek. Hiervoor had ik de Samsung I 900 (Windows systtem) en daarmee werkte alles correct De nieuwe Galaxy werkt met Android, zou dit misschien het prbleem kunnen zijn? Ik heb al gereset mar niets helpt. Moet er mogelijk eerst een update in het Navigatie systeem worden uitgevoerd om hem geschikt te maken voor Android?

=====

BTW In heb een half jaar geleden ook een nieuw Navigatiesysteem gekrgen na regelmatig uitval, maar daarvan heb ik nu geen last meer

Geplaatst

Controleer even of je adresboek in het geheugen van je telefoon staan.

Als je contacten op de simkaart staan wordt dit niet gelezen.

Ik denk dat er in het menu wel een mogelijkheid is "contacten kopiëren naar telefoon" te vinden is.

( Als je contacten zowel op sim als in geheugen telefoon staan is dat geen prob.. dat is alleen maar makkelijk als je de simkaart een keer in een andere mob stopt ;) )

• 3 maanden later...
Geplaatst

Zijn de problemen met de navi/bluetooth oplosbaar, opgelost of nog niet in kaart gebracht?

Deze draad begon met de vraag over de werking van de telefoon. Als het telefoonboek goed werkt is het niet zo moeilijk, je kan er met de pijltjes (naar boven of naar beneden) door heen wandelen en een naam jiezen. Het telefoonboek moet automatisch van uit je telefoon overgenomen worden in het telefoonboek van het geintegreerde navigatiesystem. Bij mij heeft hij altijd prima gewerkt (Samsung Omnia I900) Sinds ik een Samsung Galaxy SII heb werkt er niets meer (telefoongedeelte) Geen telefoonboek en opslaan van nummers ook niet. Ik moet zelf een nummer kiezen en dan werkt het, maar krijg ik bezet dan moet alles weer ingetypt worden. (Lekker makkelijk als handsfree!!!). De dealer weet geen oplossing anders dan dat de telefoonnummers niet op de SIM maar op de SD-kaart moeten staan. Ik heb alle telefoonnummers op de SIM en SD kaar staan, maar het werkt niet. Wie weet een oplossing.

Mvgr,

Piet

Geplaatst

Het lijkt wel of de software van het systeem in de auto met het ene besturingssysteem makkelijker overweg kan dan met het andere.

Volgens mij draait de Omnia 1900 op Windows Mobile ( 6.1 ? ) en de Galaxy SII op Android ( 2.1 of 2.3 ? )

Ik weet niet of de Omnia op de lijst staat die KIA uitgegeven heeft waar ze zeker van zijn dat ze samenwerken ?

De Galaxy SII zal er vast nog niet op staan want dat is volgens mij een tamelijk nieuw model.

Zal Android de boosdoener zijn ? Misschien kan iemand daar op reageren die een fone met Android heeft en tadeloos werkt !

Zelf heb ik met m'n keuze van fone geluk want mijn huidige BB 9860 en mijn vorige BB Torch werken zonder problemen terwijl ze beide niet voorkomen op de KIA test lijst

Je schrijft dat je adressen op je SIM en SD-Kaart geprobeerd zijn... maar je toestel heeft ook een "eigen "geheugen neem ik aan ?

Vanaf het geheugen van je telefoon wil het gelezen worden is mij verteld.. dus niet van SIm of SD-Kaart.

Bovenstaande zijn overwegingen van een leek.. ;)

Geplaatst

Kia heeft een speciale telefoonlijst uitgebracht waarop alle toestellen staan die werken met het navi/bluetooth systeem van Kia, dus ook met het overzetten van telefoon contacten naar het telefoonboek van Kia.

Als je toestel er niet bijstaat zal het in principe niet werken, mogelijk alleen paren.

Geplaatst

Kia heeft een speciale telefoonlijst uitgebracht waarop alle toestellen staan die werken met het navi/bluetooth systeem van Kia,

dus ook met het overzetten van telefoon contacten naar het telefoonboek van Kia. Als je toestel er niet bijstaat zal het in principe

niet werken, mogelijk alleen paren.

Jullie reageren op een oud bericht van mij toen die compatible telefoonlijsten nog niet bestonden.

Inmiddels hebben er alweer een aantal nieuwe versies de revue gepasseerd.

• 3 weken later...
Geplaatst

Kia heeft een speciale telefoonlijst uitgebracht waarop alle toestellen staan die werken met het navi/bluetooth systeem van Kia, dus ook met het overzetten van telefoon contacten naar het telefoonboek van Kia.

Als je toestel er niet bijstaat zal het in principe niet werken, mogelijk alleen paren.

Ja, helaas komt de Galacy SII niet op de lijst voor. De Galacy heeft een Android besturingssystteem en de Omnia heeft Windows. Dus hier zou het aan kunnen liggen dat mijn telefoonboek niet werkt. Ik heb contact gehad met Samsung maar die doen niets met dit probleem. Daar ook mijn KIA-garage er niets mee doet en verwijst naar de eerder genoemde lijst, probeer ik het nu maar bij de leverancier van mijn Galacy!

gr,

Piet

Geplaatst

Ja, helaas komt de Galacy SII niet op de lijst voor. De Galacy heeft een Android besturingssystteem en de Omnia heeft Windows. Dus hier zou het aan kunnen liggen dat mijn telefoonboek niet werkt. Ik heb contact gehad met Samsung maar die doen niets met dit probleem. Daar ook mijn KIA-garage er niets mee doet en verwijst naar de eerder genoemde lijst, probeer ik het nu maar bij de leverancier van mijn Galacy!

Waarschijnlijk zegt de leverancier van Galacy hetzelfde.

Ik heb een Nokia en de support van Nokia antwoordde, dat mijn type Nokia het telefoonboek niet kan overzetten naar de Kia Venga.

Geplaatst

je kan misschien proberen al jullie nummers te veranderen in de telefoon naar mobiel en dan nog eens proberen of je het telefoonboek krijgt. De nieuwe Sportage had ook zo'n probleempje. Dus vaste nummers ook kenmerken als mobiel .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...