Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Autoruiten laten tinten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Clubleden,

Kan iemand mij helpen aan een adres waar de autoruiten kunnen worden getint? Ik wil de zijruiten en achterruit wat donkerder laten maken.

Ik zie de reactie(s) graag tegemoet.

Alvast dank en groetjes,

Barry

• 1 maand later...
Geplaatst
Ja die hebben we laten doen.alleen de voorruit mag niet.

Helaas voor je Blacktiger.

Je mag zelfs GEEN enkele verkleuring aanbrengen voor de B-stijl, dus de voorportieren mogen helaas NIET.

Ik weet dit zo goed omdat ik ook elke dag de wet aan het overtreden ben :twisted:

Over dit onderwerp is wat meer geweest op dit forum, gebruik de zoek funktie maar eens, kom je best wat tegen.

Philip

Geplaatst
Ja die hebben we laten doen.alleen de voorruit mag niet.

Helaas voor je Blacktiger.

Je mag zelfs GEEN enkele verkleuring aanbrengen voor de B-stijl, dus de voorportieren mogen helaas NIET.

Ik weet dit zo goed omdat ik ook elke dag de wet aan het overtreden ben :twisted:

Over dit onderwerp is wat meer geweest op dit forum, gebruik de zoek funktie maar eens, kom je best wat tegen.

Philip

Je mag tot een bepaalde dikte.. je moet van buiten naar binnen kijken..

werd mij net toegefluisterd door me vader

oftewel het mag wel.. en heb laatst nog een gesprek gehad met een agent.. en die zei er ook niks van..

Geplaatst

Omdat de politie "soepel" met de regels omgaat.

Als ze alles wat niet mag moeten bekeuren komen ze na een uur al bonnen tekort :wink:

Daarom worden sommige dingen door de vingers gezien, maar bij een grootscheepse algemene controle wordt alles nagekeken EN bekeurd, dus dan worden de ruiten ook berekend a 95 euros.

Het is en blijft strafbaar.

Stukje van de site van de politie:

Kortom: het is niet toegestaan om autoruiten (voorruit en voorste zijruiten) te voorzien van een folie of een coating.

Zegt voldoende.

Philip

Geplaatst
Omdat de politie "soepel" met de regels omgaat.

Als ze alles wat niet mag moeten bekeuren komen ze na een uur al bonnen tekort :wink:

Daarom worden sommige dingen door de vingers gezien, maar bij een grootscheepse algemene controle wordt alles nagekeken EN bekeurd, dus dan worden de ruiten ook berekend a 95 euros.

Het is en blijft strafbaar.

Stukje van de site van de politie:

Kortom: het is niet toegestaan om autoruiten (voorruit en voorste zijruiten) te voorzien van een folie of een coating.

Zegt voldoende.

Philip

Haha dat zouden ze helemaal geweldig vinden,dat ze bonnen tekort zouden komen... maar er zit ook een goedkeuring bij voor de ramen..

zit die er dan voor niks bij ofzo :roll:

Geplaatst

Net bij wegmisbruikers nog gezien dat er op GEEN van de ruiten iets mag, maar dat er een uitspraak is van een rechter en dat daarom achter de B-stijlen gedoogd wordt.

Ook wel reeel, aangezien auto's op grijs kenteken ook na de b-stijl dicht moeten zitten en de voorruiten open moeten blijven.

Dave

Geplaatst

Hallo Kia rijders,

Dit bericht binnen gekregen m.b.t. het tinten van de ramen. Misschien hebben jullie hier wat aan.

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 1 januari 2006 ben ik als zelfstandig ondernemer begonnen in het aanbrengen van glasfilm voor zowel huizen, bedrijfspanden, auto?s en bedrijfsvoertuigen.

Deze werkzaamheden heb ik bij mijn vorige werkgever geleerd ,bij deze werkgever beviel het mij erg goed totdat ik hoorde dat hij ermee zou ophouden.

Na enig met mijn partner te hebben overlegd hebben wij toch besloten om voor ons zelf te beginnen.

Om mijzelf wat naamsbekendheid te geven stuur ik u wat informatiemateriaal voor het aanbrengen van tintfilm voor auto?s.

Deze film is in allerlei soorten, maten en kleuren leverbaar.

Voor meer informatie over onze aanbiedingen kunt u contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,

DAZ Glasfilm

Dani?l Zark

Bilderdijklaan 16

9602 AL HOOGEZAND

tel. 06- 15 18 45 15

dazglasfilm@home.nl

Hier onder een prijlijst van het bedrijf. Je moet de bedragen lezen als van --> voor. Ik weet niet of dit goed koop is, maar dat merk ik wel aan de reacties.

prijslijst ruitfolie

Actie geldig t/m 31-07-2006

3 deurs personen auto

Achterruit 147.50 --> 100.-

Achterruit + zijruiten carosserie 245.- --> 150.-

Achterruit + zijruiten carosserie + voorportierruiten 337.50 --> 200.-

5 deurs personen auto

Achterruit + zijruiten carosserie + achterportier-ruiten 285.- --> 175.-

Achterruit + zijruiten carosserie + achterportier-ruiten + voorportierruiten 395.- --> 225.-

Stationwagon/mpv/suv

Achterruit + zijruiten carosserie 245.- --> 150.-

Achterruit + zijruiten carosserie + achterportier-ruiten 330.- --> 200.-

Achterruit + zijruiten carosserie + achterportier-ruiten + voorportierruiten 439.50 --> 250.-

bedrijfswagens

Achterruit (of deurtjes) 147.50 --> 100.-

Achterruit + dubbele cabine ruiten 270.- --> 150.-

Achterruit + dubbele cabine ruiten +voorportierruiten 337.50 --> 200.-

Verder nog wat informatie rondom het laten tinten van de ramen:

Wettelijke regelgeving

Er is nog al eens bij verschillende partijen (klanten, politie) onduidelijkheid welke autoglasfilm er wel en niet zijn toegestaan. Het betreft hier dan meestal de transparantheid van de het film type. De regelgeving betreffende deze transparantheid varierend voor voor, zij, en achterruiten. De regelgeving wordt hieronder beschreven.

Aanbrengen glasfilm achterruit ---> vrij toegestaan

- tweede buitenspiegel verplicht (rechts)

- garantiebewijs toevoegen aan de keuringspapieren

- geen restricties

Aanbrengen glasfilm tot aan de B zuil ---> vrij toegestaan

- geen restricties

Aanbrengen tot aan de A zuil ---> beperkt toegestaan

- i.v.m. zichtbeperking geen filmtypen toepassen met lichtdoorlating van < 30%

- auto ter APK keuring bij keurmeester aanbieden en attenderen op voorziening deze bepaalt toelating

Aanbrengen glasfilm voorruit ---> beperkt toegestaan

- i.v.m. zichtbeperking geen filmtypen toepassen met lichtdoorlating van < 45%

- auto ter APK keuring bij keurmeester aanbieden en attenderen op voorziening deze bepaalt toelating

Geplaatst

Kijk dat is nog eens informatie waar we mee uit de voeten kunnen Andr?! Hartelijk dank en groeten,

Barry

Geplaatst

Ik was nog niet klaar te vroeg vrijgegeven. Staat nog wat meer bij.

En ik hoop zeker dat jullie er wat aan hebben.

Geplaatst

Call me crazy, maar ik vertrouw meer op de site genoemd door Tazteam dan op een partij die voordeel behaalt uit de door hem vertelde informatie.

Die bedrijven willen wel verkopen, ook als het eigenlijk niet helemaal door de beugel kan.

Getinte ramen mogen wel, mits ze voldoende licht doorlaten, folie of coating (of elk ander artikel dat op de ruit is aangebracht) mag niet.

Een nav midden op het voorruit mag dus ook niet.

Dave

Geplaatst

Bij alle auto's die je nieuw kan bestellen met privacy glas (Mercedes ML, Renault Espace, Kia Sorento), begint dit NA de B-stijl. Zal denk ik toch met toelating (type goedkeuring) te maken hebben.

Geplaatst
Bij alle auto's die je nieuw kan bestellen met privacy glas (Mercedes ML, Renault Espace, Kia Sorento), begint dit NA de B-stijl. Zal denk ik toch met toelating (type goedkeuring) te maken hebben.

Klopt helemaal :!::!::!:

Philip

Geplaatst

Ben net aangehouden vanwege een alcoholcontrole.

Kreeg een P in het display, dus ik mocht door.

Maar het leukste: De agent vroeg of het raam omlaag mocht, daaraan heb ik gewoon gehoor gegeven, en hij zag duidelijk dat de ruiten getint waren en zei hierover helemaal niets :lol:

Ook toen ik weg mocht, heel demonstratief het raam voor zijn neus omhooggedaan en wederom geen commentaar.

Komt dit door mijn vertrouwelijk voorkomen, of zag hij dit door de vingers??

Mij maakt het weinig uit, ik was maar al te blij dat ik hiervoor geen prent heb gekregen :cool:

Philip

Geplaatst

H? Philip,

Bij drankcontrole bekeuren ze alleen voor drank volgens mij.

Ze vragen wel naar je rijbewijs en papieren.

Ik ben ook een keer aangehouden in de fuik voor drankcontrole.

Dat ik mijn mistlichten v??r ook aanhad waar hij me op wees kreeg ik geen bekeuring voor.

Ook had ik alleen kopieen van mijn kentekenpapieren bij me en kreeg daar ook geen vermaning voor.

Dus geluk gehad.

En jij dus ook Philip.

Gelukkig maar.

Frans

Geplaatst

Ook had ik alleen kopieen van mijn kentekenpapieren bij me en kreeg daar ook geen vermaning voor.

Als Agnes of ik alleen binnen de gemeentegrens weg zijn met de auto hebben wij ook altijd kopieen van onze autopapieren bij.

Alleen als we samen weg zijn met de auto, of als een van ons wat verder wegmoet, dan hebben we de originele papieren bij.

Maar is kopieen bijhebben dan ook verboden???

In mijn ogen "beter iets bij dan helemaal niets".

Philip

Misschien een nieuw item van maken??

Geplaatst

Heb na een diefstal nooit meer de originele papieren bij me. Ook niet als ik naar Belgi?, Duitsland of Luxemburg ga. In beide auto's liggen kopie rij- en kentekenbewijs van Lenie en mijzelf.

Bij aanhoudingen krijg ik er wel vragen over, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad en mocht altijd mijn weg gewoon vervolgen.

Wel vragen ze altijd naar wat de reden is. Als ik dan uitleg dat de reden een eerdere diefstal is en dat ik uit voorzorg en ter voorkoming van alle rompslomp die er dan bij komt kijken alleen maar kopie?n op zak draag, krijg ik altijd te horen dat ik eigenlijk de originelen bij me dien te dragen, maar ben nog nooit beboet!

Zo zie je maar dat veel mogelijk is!

Groeten,

Barry

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik zie weinig echt concrete ervaringen met ref. naar bedrijf/prijs.

Ook de kwaliteit schijnt nogal wat opties in te zijn.

Wie heeft er wat ervaringen ? ( voorkeur prijs vermelden )

Geplaatst
Ik zie weinig echt concrete ervaringen met ref. naar bedrijf/prijs.

Ook de kwaliteit schijnt nogal wat opties in te zijn.

Wie heeft er wat ervaringen ? ( voorkeur prijs vermelden )

Er zijn vele bedrijven, en vele soorten folie , vele kwaliteiten en daardoor ook weer heel veel verschillende prijzen.

Een goed voorbeeld heeft Andre al gepost.

Voor diegene die handig zijn, is misschien losse folie een optie.

Zo is er al leuke folie te verkrijgen vanaf 13.95 euro (autostyle), maar ook hier geldt: kwaliteit moet betaald worden.

Dus ook zij hebben betere kwaliteit en kost daardoor weer een stuk meer: zo'n 28 euro, maar als je dan weer folie koopt welke op maat gesneden zijn voor jouw auto, kom je alweer uit op een prijs vanaf 129 euro, en dan heb je alleen maar de ruiten NA de B-style.

Voor de Picanto 155 euro, voor een Rio 5 drs 145 euro en voor een Sorento alweer 199 euro, en dan moet je nog steeds zelf plakken.

Bovengenoemde prijzen komen uit het nieuwe Autostyle boek.

Wij hebben voor onze Pica best veel betaald, bijna 450 euro :oops: maar wij hebben dus ook extreem dure folie erop zitten.

Hopelijk toch een antwoord op je vraag.

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...