Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@bolle-2,Nog een advies. Het leek er bij mij in eerste instantie op alsof het zoemende geluid van voor kwam. Na goed luisteren tijdens het rijden met zonemans, bleek het geluid toch inderdaad van midden-achter te komen.Op zich is eventuele speling makkelijk te kontroleren. Het zoemende geluid hoeft echter niet altijd door erg veel speling veroorzaakt te worden.De afstelling van de pignon-as komt vrij nauw. Het aandraai-moment van de asmoer ligt tussen 127 - 284 Nm. Zoals je ziet is dat een heel groot bereik. Let er dus op om de zaak niet zomaar effe vast te trekken. Want dat kan je het differentieel (pignon-as, afstandringen, twee konische lagers) ernstig beschadigen. Het gebruik van een momentsleutel is een must. Met stapjes vaster zetten en iedere keer weer opnieuw testen. Bij mij werd de moer uiteindelijk met 140 Nm vastgezet en daarna de kardan-as weer gemonteerd (de 4 bouten aantrekken met 65Nm) voor een testrit. Toen was het weg. Als je me even je e-mailt, dan heb ik wat interessante info voor je.

Lees meer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...