Jump to content

RIO LHD (model 2005)

Recommended Posts

Posted

Hai, wie rijdt er inmiddels al een nieuwe RIO LHD (Model 2005) en kan er iets over vertellen?

We hebben onze Picanto ingeruild op een RIO LHD hatchback en verwachten m over een week of 3 dus ben erg benieuwd!

groet

Anja

• 2 weeks later...
Posted

Ja ik rijd in de nieuwe Rio sinds 4 weken, ik heb ook een dagboekje op de site bijgehouden en daar staan ook een heleboel foto's bij. Ik heb de 1.6 X-treme.

Wat bedoel je met LHD eigenlijk? Ik ken wel de L, LX, LXE, LXE Airco, EX en de X-treme. Oh wacht ik weet het al dat LHD betekend links gestuurd ! Sja dat lijkt me vrij standaard voor Nederland toch ;)

Posted

LHD staat voor Left Hand Drive.

Dus een auto met het stuur aan de linkerkant, zoals wij gewend zijn.

Sommige landen hebben dus RHD: Right Hand Drive.

Dus die crashtest is wel relevant aan welke kant de bestuurder zit en aan welke kant de impact plaatsvindt.

Dus LHD wordt de crash links gedaan, bij RHD dus rechts.

Philip

Posted

Nou ik heb m hoor de Kia Rio LX 1.4.

Er staat nu 400 km op de teller (heb m vorige week donderdagavond opgehaald) en voor het eerst getankt kom ik net niet op 1 op 12 uit....

En lekker rijden dat ie doet!

Moet nog even terug om m uit te laten lijnen hij trekt iets naar rechts.

Posted

Hoi Anja,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heel veel veilige en plezierige kilometers ermee en met dat verbruik komt het nog wel goed hoor.

Groot verschil t.o.v. de Pica??

Groeten

Barry

Posted

Nou dat is toch het belangrijkste, dat jullie er blij mee zijn!

Nogmaals veel plezier ermee hoor

Groeten

Barry

• 2 months later...
Posted

De RIO rijdt nu zo ongeveer 1 op 13,5 1 op 14 dus dat gaat wel goed, nou de prijzen van brandstof nog ff een beetje omlaag!

Ben erg blij met de tuut! en ondanks ik de Pica soms wel mis zou ik niet meer willen ruilen!