Anja Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Hai, wie rijdt er inmiddels al een nieuwe RIO LHD (Model 2005) en kan er iets over vertellen? We hebben onze Picanto ingeruild op een RIO LHD hatchback en verwachten m over een week of 3 dus ben erg benieuwd! groet Anja Quote
Anja Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 De nieuwe Rio is al getest door Euroncap op botsingen voor wie het wil weten.... http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/KiaRio05.pdf Quote
Hellen Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Ja ik rijd in de nieuwe Rio sinds 4 weken, ik heb ook een dagboekje op de site bijgehouden en daar staan ook een heleboel foto's bij. Ik heb de 1.6 X-treme. Wat bedoel je met LHD eigenlijk? Ik ken wel de L, LX, LXE, LXE Airco, EX en de X-treme. Oh wacht ik weet het al dat LHD betekend links gestuurd ! Sja dat lijkt me vrij standaard voor Nederland toch Quote
Anja Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 Tja dat stond bij de allereerste testen, LHD, dus heb ik maar aangenomen dat dit het nieuwe type aangaf... Quote
Tazteam Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 LHD staat voor Left Hand Drive. Dus een auto met het stuur aan de linkerkant, zoals wij gewend zijn. Sommige landen hebben dus RHD: Right Hand Drive. Dus die crashtest is wel relevant aan welke kant de bestuurder zit en aan welke kant de impact plaatsvindt. Dus LHD wordt de crash links gedaan, bij RHD dus rechts. Philip Quote
Anja Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 Nou ik heb m hoor de Kia Rio LX 1.4. Er staat nu 400 km op de teller (heb m vorige week donderdagavond opgehaald) en voor het eerst getankt kom ik net niet op 1 op 12 uit.... En lekker rijden dat ie doet! Moet nog even terug om m uit te laten lijnen hij trekt iets naar rechts. Quote
BaBaCC Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Hoi Anja, Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heel veel veilige en plezierige kilometers ermee en met dat verbruik komt het nog wel goed hoor. Groot verschil t.o.v. de Pica?? Groeten Barry Quote
Anja Posted February 26, 2006 Author Posted February 26, 2006 in ieder geval groter Rijdt als een trein (maar dan niet die van de NS) zijn er blij mee! Quote
BaBaCC Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Nou dat is toch het belangrijkste, dat jullie er blij mee zijn! Nogmaals veel plezier ermee hoor Groeten Barry Quote
Anja Posted May 13, 2006 Author Posted May 13, 2006 De RIO rijdt nu zo ongeveer 1 op 13,5 1 op 14 dus dat gaat wel goed, nou de prijzen van brandstof nog ff een beetje omlaag! Ben erg blij met de tuut! en ondanks ik de Pica soms wel mis zou ik niet meer willen ruilen! Quote
Recommended Posts