Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tester voor brandstofadditief Palmade

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo forum lezers,

Dit onderstaand emailtje een aantal dagen geleden ontvangen.

Geachte heer Andr? Mol,

Wij zijn onlangs op de markt gekomen met een nieuw brandstofadditief Palmade. http://www.palmade.net

Wij denken dat bezitters van een Kia veel profijt zouden kunnen hebben van het gebruik van Palmade.

De vraag is of wij u een sample mogen sturen met het verzoek om het te gebruiken en hierna feedback te geven ?

Zo ja, dan zouden we graag weten in welke auto Palmade gebruikt zou worden.

Ook hebben we adresgegevens nodig waar we de samples naartoe kunnen sturen.

Vriendelijke Groet,

Harm Rietjens

Directeur

Palmade Europe B.V.

Mijn vragen zijn:

Zijn jullie bekend met dit soort additieven?

Is er iemand die het uit wil proberen?

(Ik weet niet hoe het met de garantie zit)

Geplaatst

Ik wil het wel uitproberen ; stel dat het helpt en dat mijn verbuik terugloopt van 1 liter op 10 km naar 1 liter op 20 km......

Dan kan ik er gerust mee op de markt gaan staan...

Kia sportage 2 liter benzine 2wd

Hans de Klerk

westenakker 10

5321 WP Hedel

hansdeklerk@hccnet.nl

Geplaatst

Van mij mag je het uitproberen. Ik zal je de rest van de gegevens sturen.

Mocht het zover komen, dan willen we natuurlijk wel op de hoogte blijven.

Geplaatst

Ik ben normaal gesproken zeer sceptisch over dit soort zaken.

Heb zelf (met motorfietsen) goede ervaringen met 'Fuelguard', een soortgelijk product; dit product dient vooral om aangeslikte en vergumde (oude) benzine - b.v. na een winterstop - uit de brandstofleidingen en carburateur op te lossen.

Overigens... als je je (motor-) voortuig vaak en regelmatig gebruikt, dan is het, vooral in Europa, niet nodig dit soort zaken toe te voegen. De kwaliteit van benzine en motorbrandstoffen in het algemeen is hier bijzonder goed. Dat is in Azi? of buiten Europa wel anders.

Op genoemde site wordt naar een TUV certrificaat verwezen, waarop is deze verleend? Op de kwaliteit van het product (niet milieu-belastend) of op de werking van het product? Dit soort certificaten kunnen dus voor meerdere uitleg vatbaar zijn.

@ xhansx: Tip... als het verbruik van je Sportage ?cht de spuigaten uitloopt kun je je heil beter in chiptuning (of nog beter... en goedkoper... stekkertuning!) zoeken. http://www.maximo-tuning.de heeft met Kia's erg veel ervaring.

Het ligt ook aan het gebruik van de auto... Gebruik je een zware wagen als een Sportage uitsluitend voor korte stukjes en stadsverkeer, dan krijg je je verbruik ook met tuning of addetieven in de brandstof niet onderuit.

• 1 maand later...
Geplaatst

De afgelopen maand heb ik het product palmade toegevoegd aan mijn brandstof met als doel of ik kon vaststellen of het brandstofverbruik zou afnemen en of ik een "merkbare" verbetering van het rjdgedrag zou bemerken.

De verbruiscijfers zijn als volgt:

De periode voordat ik palmade grbuikte was het verbuik

1 liter benzine op 9,6 km. ( periode oktober 2005 - januari 2006)

bij 70% snelweg en 30% stadsverkeer

Op 20 februari ben ik voor het eerst overgegaan op toevoeging van palmade (25ml palmade aan 10 liter benzine) aan de benzine.

Na de eerste tankbeurt was het verbruik: 1 liter op 9,7 km;

Na de tweede tankbeurt was het gebruik: 1 liter op 10,0 km;

Na de derde tankbeurt was het verbruik: 1 liter op 10,1 km.

Merkbare verbeteringen of veranderingen in het rijgedrag heb ik niet kunnen opmerken. Ik was al een rustige rijder en daar is niets in veranderd.

Je kan wel zien dat het verbuik iets afneemt (ong. 5%) bij de derde tanking. Of deze verbetering zich nog verder zal voortzetten betwijfel ik, de proefmonsters zijn op, dus we zullen het hier mee moeten doen.

Eigenlijk is de periode te kort om een echte objectieve mening te kunnen vormen over het verbuik en het rijgedrag op de wat langere termijn. De verbetering van het verbruik in de afgelopen drie tankbeurten zou te maken kunnen hebben met meer snelweggebruik t.o.v stadsverkeer en een mildere temperatuur.

Ik heb in ieder geval geen slechte ervaringen van het gebruik opgemerkt.

De flacons zijn voorzien van een maatverdeling en zijn eenvoudig doseerbaar. Het is wel even nadenken bij het toeveoegn van palmade, want je moet direct na het tanken toevoegen en a.d.h.v. de getankte liters de hoeveelheid palmade berekenen.

Wat kost palmade nu per liter benzine?

Info van de site:

1 liter palmade kost 11,86; Bij afname van 4 flacons va een liter geen bezorgkosten (4 x 11,86 = 47,44). (hou er rekening mee dat bij een kleinere afname de bezorgkosten van 4,70 al direct de besparing be?nvloeden)

toevoeging van 25 ml aan 1 liter brandstof (volgens de verpakking)

dus: 4 flessen zijn goed voor 1600 liter benzine;

dus de kosten per liter zijn: 47,44: 1600 = 0,03 cent per liter.

Dis is 2,3% van de benzineprijs (1,30 euro per liter)

Bij een afgenomen verbruik van ongeveer 5% en een toename van de kosten van 2,3% zou dit (in theorie) een besparing opleveren.

Maar of de sportage is nu echt een zuinige auto is geworden en in de zuinigheidscategorie A valt is niet echt het geval.

Tsja, wat is nu de eindconclusie? Zou het gebruik van een V-power niet leiden tot dezelfde resultaten? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Geeft wel wat minder gedoe!

Iedereen moet voor zichzelf maar een keuze maken.

Namens het testteam,

met vriendelijke groet,

Hans :wink:

P.s. Ik heb gevraagd aan palmade of ze een reactie op dit verslag op de site willen zetten.

Geplaatst

Bedankt voor het plaatsen van de resultaten.

Tijd van testen lijkt me wat tekort. Verder ben ik benieuwd naar de reactie van de leverancier.

Geplaatst

Geachte heer Hans,

Allereerst hartelijk dank voor het testen en de reactie. Het meten van de

brandstofbesparing is inderdaad niet makkelijk wanneer dit niet over een

langere periode in dezelfde situatie plaats vindt. Toch heeft zo'n zgn dynamische test die heeft plaats gevonden de voorkeur boven een

laboratoriumtest omdat deze laatste de realiteit minder weerspiegelt.

Wanneer de motor optimaal functioneert zal de branstofbesparing ook gering zijn in de Nederlandse situatie. De onderhoudsstaat van de motor en de kwaliteit van de brandstof lijken hier inderdaad een rol van betekenis in te spelen. Echter de bijkomende voordelen zoals een soepel lopende, rustige motor en de bescherming van de motor tegen de huidige "droge" brandstof kunnen het gebruik van Palmade ook voor goed lopende motoren rechtvaardigen.

V-power heeft maar een van de eigenschappen van Palmade, namelijk de reinigende werking. Palmade zorgt echter ook voor smering en maakt de brandstof "explosiever" door de vervuiling in de brandstof los te weken. Hierdoor kan een groter deel van de brandstof in de korte tijd van ontbranding reageren met de zuurstof. Een volledige werking van Palmade kunt u lezen op: http://www.palmade.net/brandstof_besparing.html

Wij geven een 100 % niet goed geld terug garantie waardoor u zonder risico Palmade uit kunt proberen. De verzendkosten zijn echter wel voor uw rekening wanneer u besluit Palmade terug te sturen.

Vriendelijke Groet,

Harm Rietjens

Directeur

Palmade Europe B.V.

www.palmade.net

Gast Two Plugs
Geplaatst

Geachte heer Rietjens, beste Harm,

U geeft aan dat u de voorkeur geeft aan een 'willekeurige' test boven een test onder laboratorium-omstandigheden.

Waarom?

Er zijn tal-; van factoren die onder normale onstandigheden het verbruik van een verbrandingsmotor be?nvloeden. Ook bij een 'test' over een langere periode.

- de temperatuur;

- de (tegen-) wind;

- regen of droog weer;

- luchtvochtigheid;

- bandenspanning;

- belading (incl. aantal passagiers);

- gebruik van accesoires;

- gebruik van (electrische-) apparatuur (Radio, verlichting, airco, verwarming, etc);

- kilometerstand;

Enz, enz, enz.

Een marge van rond de 10% in het brandstofverbruik is in deze gevallen heel gebruikelijk.

Zoals door u aangegeven spelen onderhoudsstaat en kwaliteit van brandstof ook een wezenlijke rol. Ookal kun je die laatste factor in geheel Europa wegstrepen want afgezien van de prijs zul je - zelfs in het voormalige Oostblok - geen slechte brandstof meer aantreffen. Hooguit een frauduleuze pomphouder die 91 Octaan voor 95 Octaan verkoopt...

Ik blijf er bij dat het toevoegen van z.g. brandstofaddetiven onnodig is. Er is nog g??n enkel addetief die middels een deugelijke test (TNO, T?V, etc) heeft aangetoond dat het op langere termijn of ?berhaubt werkt of zijn werking blijft houden.

Zo hadden we in de jaren 80-tig een addetief op 'teflon' basis voor de motorolie, waardoor de wrijving in het blok zou afnemen en het verbruik met tot 10% zou dalen. Een goudmijn, vooral met de brandstofprijzen van tegenwoordig! We hebben er echter nooit weer iets van gehoord. Toch wel gek, want dit middel was d? oplossing... destijds...

Ook de voordelen van Shell Pura (want dat is Shell V-power technisch gezien) zijn middels testen al naar het land der fabelen verwezen.

Wil je een standaard verbrandingsmotor ?cht zuiniger laten lopen, zul je technisch moeten ingrijpen. Dus, chippen of stekkertuning toepassen, of minder ingrijpend, andere banden (of wielmaat) toepassen.

En waarom zou je de motor van je auto van binnen willen reinigen? Als de auto regelmatig gebruikt wordt, is dit niet nodig. De moderne ongeloode benzine heeft tegenwoordig de eigenschap dat het na verloop van tijd kan gaan 'vergommen', maar voordat het zover is, zijn we een paar jaar (van stilstand) verder.

Ik heb onze motorfietsen (??n met injectie en ??n met carburatie) na 4 maand van stilstand vorig weekeinde weer voor het eerst gestart en er een fix stuk op gereden; en zelfs na zo'n lange periode g??n happerend injectiesysteem of stotterend rijgedrag door vergomming in de carburateurs. Dus het zit met de kwaliteit van de - standaard - benzine in Nederland best wel goed.

Groet,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...