HJG Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Hallo, Ik ben in het bezit van een Sorento crdi automaat. Week oud. heb nu 1750km gereden maar wat mij opvalt is dat de vering niet echt comfi is met verkeersdrempels. en aangezien er heel wat van zijn. is er iets bekend over montage andere schokbrekers om dit wat comfortabeler te maken? verder bevalt hij super, morgen komt er chiptuning in. en kijk daar dus naar uit. vindt hem nl. nu al snel zat, maar ja ik had het bij de deal ingesloten. dus kan alleen maar positiever worden over de prestatie`s. Groeten Johan Quote
Guest main Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Al wel eens gekeken welk merk banden onder de auto zitten, zijn het "" Hankook "", direct vervangen, zelfs mijn dealer wilde er geen cent voor geven. Quote
HJG Posted February 9, 2006 Author Posted February 9, 2006 inderdaad hankook banden, heeft iemand hier nog meer ervaring mee over het comfort van deze banden? Quote
Maarten Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Inderdaad Hankook staan niet bekend om hun fijne rijgedrag, met een paar Michelin banden zal het rijden een stuk beter gaan. Quote
HJG Posted February 12, 2006 Author Posted February 12, 2006 Iemand ervaring met koni schokdempers/hulpvering?? groeten Johan Quote
Guest Herman Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Er is een apart Topic in de Sorento sectie over Koni dempertjes Zie daar voor best wel veel info Quote
Hans Bom Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Tja het is wel een terrein auto natuurlijk, in een franse auto voel je veel minder wat er onderje gebeurd. Quote
Guest ton van der winden Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Hallo, Ik ben in het bezit van een Sorento crdi automaat. Week oud.heb nu 1750km gereden maar wat mij opvalt is dat de vering niet echt comfi is met verkeersdrempels. en aangezien er heel wat van zijn. is er iets bekend over montage andere schokbrekers om dit wat comfortabeler te maken? verder bevalt hij super, morgen komt er chiptuning in. en kijk daar dus naar uit. vindt hem nl. nu al snel zat, maar ja ik had het bij de deal ingesloten. dus kan alleen maar positiever worden over de prestatie`s. Groeten Johan Hoi ik rij met dezelfde auto en dezelfde banden geen probleem vindt hem voor een suv met dit type banden zeer strak rijden. In de winter rijd ik met all terrain van goodrich heeft ook veel voordelen en rijdt iets strakker omdat de band harder is. Wil je strakker vervang dan je banden door echte asfaltvreters, maar realiseer je dan wel dat je nooit meer het terrein in kan. Andere vering met andere dempers van bv arb kan ook , informeer eens bij Tijsterman in Waddinxveen. Veel plezier. Ton Quote
jjdemul Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Ik heb onlangs met de nieuwe Sorento gereden, maar daar is de vering goed aangepast, hij is behoorlijk comfi geworden. Ga mijn 4 jaar oude Sorento in Januari omruilen voor een nieuwe V6. Hans Quote
Guest ton van der winden Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Inmiddels heb ik onder mijn sorento veren en schokbrekers van EMO / ARB laten plaatsen bij Kees Tijsterman . Resultaat is dat de auto ong 4,5 cm hoger staat , strakker stuurt, veel betere vering levert mn. met verkeersdrempels en in het terrein beter presteert. De rechtuit stabiliteit is verder verbeterd. Blijkbaar heeft Kia dit in zijn nieuwe sorento ter harte genomen. Wil je trouwens eens veilig terreinrijden kom dan as zondag naar Nesselande een nieuwbouwwijk bij Rotterdam. Hier organiseert Jeebee een terreinrijdag. Ondersteuning is hierbij altijd aanwezig. Veel plezier Ton Quote
Recommended Posts