Administrator Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Hallo mensen,wat een fantastisch forum is dit met een hoop informatie, chapeau!Helaas kom ik hier zelf ook omdat ik een probleem heb.Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 2003.Hij is uitgerust met een 2,4 liter benzine motor.En hij heeft de volgende symptomen:* Check engine lampje brand vanwege kapotte katalysator dit wordt deze week opgelost, er word door een bedrijf op internet een nieuwe "vulling" in geplaatst met 3 jaar garantie.Dit type zou ook redelijk bestand zijn tegen olie. (in zover een katalysator hier uberhaupt tegen bestand kan zijn..)* hij gebruikt circa 1 liter olie op 1500 a 2000 km Volgens mijn dealer is het normaal dat een Kia Sorento olie gebruikt, maar ik vindt het wel erg veel.iemand die mij kan bevestigen dat dit normaal is?* Weinig vermogen / verbruikDe auto verbruikt redelijk veel. Zeker bij ritjes op de snelweg loopt het op tot 1 liter op 7 kmIk ben me ervan bewust dat het een zware auto is met zijn 1800 KG, maar eenmaal op gang moet dit niet zo'n probleem zijn.Laatst ben ik naar Parijs gereden waarvan bijna alles op de cruise control, dus netjes constant zonder veel remmen en optrekken.(nachtrit) ook dan kom ik aan 1 op 7...Wat betreft het vermogen, ik vind het beetje tegenvallen. Ik snap wederom dat 1800 kg zwaar is, maar toch is het allemaal erg erg traag.Als ik in onze andere auto stap, een Micra met 1.4 Motor lijkt dat wel een vliegtuig.In hoe ver heeft de kapotte katalysator te maken met het verbruik en het vermogen?Kan dit beide veroorzaakt worden door de kapotte katalysator, danwel foute lambda sensoren?Alvast bedankt voor jullie hulp! Lees meer... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.