Guest Boschr Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Nou, Vrijdag was het zover, mijn Sorento 2,4i mocht naar Belgie (ja, daar doen ze chiptuning van CHIPPOINT dus). Op de testbank bleek dat de fabrieksopgegeven 139 pk er bijna uit kwamen (137,2). Na anderhalf uur sleutelen en data vergaren vroeg men mij of ik normale benzine 95 tankte, dat kon hij zien. Adviseerde mij om altijd 98 te tanken, betere verbranding. Na de nieuwe afstelgegevens in het motormanagement aangebracht te hebben was het chiptunen klaar. Opnieuw op de testbank en nu 151pk en een koppel van 202. EN DAT MERKE JE DUS ZEKER. Het karakter van de motor met deze nieuwe gegevens is veel beter, het "luie" is verdwenen en mijn 2,4i rijdt VEEL lekkerder. Ok, het is geen raceauto geworden maar hij komt nu meer dan vlot mee in het verkeer. Zowel in het stadsverkeer als op de snelweg. Geef je gas bij 110 km. dan trekt ie nou lekker vlot door naar de 140. Accelaratie in de stad is ook super. Deze 2,4i is zeker NIET "onderpowered" voor de zware Sorento, is nu gewoon een soepele lekkere vlotte motor maar uiteraard zonder raceprestaties (maar daar kopen de meeste ook geen Sorento voor). Een AANRADER dus. Quote
DHHC. Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 He, Wat moest je betalen als ik vragen mag? gr. Quote
Recommended Posts