Administrator Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 je motor zal door dit probleem niet vastlopen. Het verminderde motorvemogen komt doordat de lambdasondes in je uitlaat een helemaal verkeerd mengsel meten,waardoor de motor dit weer bij wilt regelenen je verbuik dus ook zal stijgen. tevens zullen je lambdasondes vettig slaan. dit is bij de garage uit te lezen dmv de long term fuel terms uit te lezen. daarover is op dit forum al meer geschreven,dus met de zoekfunctie rechtsbovenin is hierover meer te weten te komen.Vaak hebben deze motoren ook foutcodes mbt misfire,dit is ook een gevolg van het 'olieverhaal' Lees meer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
groot540 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Ik heb dit dus ook meegemaakt met mijn Sorento van 2003. Afgelopen vrijdag een grote onderhoudsbeurt gegeven en zaterdag rij ik zo de koppacking eruit bij een snelheid van 100 km per uur ! Er is geen waarschuwing geweest dat de moter te heet was. Alleen mijn lampje check brande maar dit door de kat (die net reeds vervangen was) en de officeele dealer Kia in Ede vertelde mij dat dat ongelooflijk was en dat ik daar maar mee moest door rijden todat ... Ja mijn kop packing er na een grote beurt eruit lag. Had al geruime tijd aan gegeven dat ik z'n 2 liter olie per 1500 km verbruikte mij werd verteld omdat hij op LPG rijd. Oke nu de kop packing eruit en deze te vernieuwen werd mij afgeraden door de Kia dealer want dan zou de compressie hoger worden waardoor ik nog meer olie zou gaan verbruiken zeker 1 liter per 200 km daar zit ik dan nu! Wat moet ik doen ? een nieuwe moter erin is het enigste wat overblijft denk ik! Maar na alle ellende die ik hier op het Forum lees weet ik het zonet nog niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.