kleinschmidt Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 ik heb pas de pulstatie demper van de brandstof (zit op het manifold van de injecteurs) vervangen omdat deze lek was. dit is een hele operatie omdat je de hele boven zijde van de luchtinlaat moet verwijderen om erbij te kunnen. maar ja opertatie geslaagt maar het volgende probleem doet zich voor,de motor loopt beroerd stationare. idle contole valve vervangen omdat die na een schoonmaak beurt niet meer werkte. echter het probleemblijft. is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing. nog even een aanvulling de auto loopt op gas en benzine even beroerd. zouu het kunnen dat de idle contole valve eerst weer ingeleerd moet worden door het motormanagement systeem?? heeft er iemand een foto hoe de diverse slangetjes van de diverse luchtregelingen moeten zitten. misschien heb ik bij het terug plaatsen wel iets verkeerd aangesloten. of zou ik het systeem even moeten laten uitlezen zodat de storing al maar boven kan komen. groeten rob. Quote
scorpioshuma Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 ik heb pas de pulstatie demper van de brandstof (zit op het manifold van de injecteurs) vervangen omdat deze lek was.dit is een hele operatie omdat je de hele boven zijde van de luchtinlaat moet verwijderen om erbij te kunnen. maar ja opertatie geslaagt maar het volgende probleem doet zich voor,de motor loopt beroerd stationare. idle contole valve vervangen omdat die na een schoonmaak beurt niet meer werkte. echter het probleemblijft. is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing. nog even een aanvulling de auto loopt op gas en benzine even beroerd. zouu het kunnen dat de idle contole valve eerst weer ingeleerd moet worden door het motormanagement systeem?? heeft er iemand een foto hoe de diverse slangetjes van de diverse luchtregelingen moeten zitten. misschien heb ik bij het terug plaatsen wel iets verkeerd aangesloten. of zou ik het systeem even moeten laten uitlezen zodat de storing al maar boven kan komen. groeten rob. Misschien krijgt hij nu wel veel meer brandstof dan hij recentelijk gewend was en waar hij zijn instellingen op afgestemd heeft. Standaard tip die ik vroeger altijd voorbij zag komen: accu polen los, paar keer rem trappen om alle restjes stroom uit het systeem te halen, alles weer aansluiten, starten en paar minuten stationair laten draaien. Dit zou zorgen voor een reset van de ECM en het opnieuw inleren. Voor meer zekerheid wachten op een reactie van een van de monteurs. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.