Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

vaste trekhaak op Cee'd SW 2010 met parkeersensoren?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, Ik ben een nieuwe (bijna) Cee'd rijder. Hij is binnen :)!

Wie heeft ervaring met parkeersensoren (in Comfort pakket) en een vaste trekhaak? Kia zegt "afneembaar" maar ik wil een vaste en ben niet overtuigd dat dat niet kan. Criterium lijkt de horizontale kijkhoek te zijn.

Wie weet het of kan adviseren waar te informeren?

bvd, Guus

Geplaatst

Hallo Guus,

Op mijn Tucson had ik ook parkeersensoren en een afneembare trekhaak. Bij een gemonteerde trekhaak en achteruit rijden gaan de parkeersensoren in werking en geven een constante toon af. Hierdoor sorteren de parkeersensoren geen effect meer. Parkeersensoren zijn hele sensibele waarnemers en speuren het minste of geringste wat zich in het 'zicht' van de sensor begeeft.

Helaas, maar een vaste trekhaak zal de parkeersensoren verkeerd be

Geplaatst

Bedankt Smart voor de snelle reactie.

Vraag: zijn jou sensoren "af fabriek"gemonteerd en welk jaar?

De kans bestaat natuurlijk dat jou ervaring ook geldt voor de Cee'd, maar ik heb op andere fora (o.a. Ford)ook gelezen dat er g

Geplaatst

Zoals je kon lezen had ik een Hyundai Tucson. Inmiddels dus niet meer. De Tucson was van 2006, idem de trekhaak of course. De sensoren 'af fabriek'.

Volgens mij blijft het principe van de sensorwerking gelijk of je nu vooraf of achteraf gemonteerde parkeersensoren hebt. Je zult echt rekening moeten houden met het registreren door de sensoren van een object achter de auto.

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een 2010 Ceed SW diesel met vaste trekhaak en comfortpakket. Ik heb tot dusver geen problemen geconstateerd met de sensoren. Alles werkt naar wens. Ik heb nog wel een voorziening aan laten brengen dat zodra de caravan wordt aangekoppeld de sensoren automatisch worden uitgeschakeld.

Geplaatst

Bedankt voor de reactie TonO.

Dus de vaste trekhaak kan wel i.c.m. sensoren. Waaruit bestaat de extra voorziening om ze uit te schakelen als je iets aan de kogel hangt? Mij is verteld dat als de stekker in de contactdoos wordt gestopt, de sensoren worden uitgeschakeld.

Andere vraag: heb je Jaeger of multicon stekker en is de trekhaak Brink (Thule)?

Alvast bedankt, Guus

Geplaatst

Ik weet niet precies wat de techniek is, maar het betreft een voorziening die in het accessoirepakket is opgenomen. Je moet het zien als een automatische schakelaar en wordt geactiveerd als de stekker, in mijn geval een jaeger, in het stopcontact wordt gestoken.

Geplaatst

TonO,

Ik had een prive mail naar jou gestuurd met de vraag of je mij kan vertellen wie de trekhaak heeft gemonteerd. Dan kan mijn dealer contact met hem opnemen. De levering van mijn auto wacht op het monteren van de (vaste) trekhaak.

Laat me dat s.v.p. zo snel mogelijk weten.

guusvb@gmail.com

Geplaatst
TonO,

Ik had een prive mail naar jou gestuurd met de vraag of je mij kan vertellen wie de trekhaak heeft gemonteerd. Dan kan mijn dealer contact met hem opnemen. De levering van mijn auto wacht op het monteren van de (vaste) trekhaak.

Laat me dat s.v.p. zo snel mogelijk weten.

guusvb@gmail.com

Ik heb op mijn Cee'd SW Seven ook een vaste trekhaak met parkeersensoren. Dit werkt prima en hier zit standaard ook de functie in dat bij aansluiting van de stekker de sensoren worden uitgeschakeld.

Vreemd dat jou dealer zegt dat dit alleen met een afneembare trekhaak gaat werken. Mijn trekhaak ik bij de Kia dealer in Ten Boer gemonteerd. Daar zouden ze dus eens contact mee kunnen opnemen.

Geplaatst

Citaat van DeOs:Ik heb op mijn Cee'd SW Seven ook een vaste trekhaak met parkeersensoren. Dit werkt prima en hier zit standaard ook de functie in dat bij aansluiting van de stekker de sensoren worden uitgeschakeld.

Vreemd dat jou dealer zegt dat dit alleen met een afneembare trekhaak gaat werken. Mijn trekhaak ik bij de Kia dealer in Ten Boer gemonteerd. Daar zouden ze dus eens contact mee kunnen opnemen.

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie DeOS.icon7.gif Dit is wat ik van het forum verwachtte.

Mijn dealer heeft inmiddels contact gehad met Weesepoel en mijn vaste trekhaak is besteld. Ik vind het eigenlijk te gek dat wij de dealers (en dus blijkbaar ook de importeur) moeten vertellen wat er kan met de auto's. Zonder dit forum kunnen ze je dus van alles "wijs maken".

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...