Jump to content

Vanzelf overschakelen van gas naar benzine tijdens rijden

Xenshi

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een testrit gemaakt met een expert vanwege mijn geschil met de garage en daarbij hebben we het volgende geconstateerd:

Zodra de motor gedurende een iets langere tijd, bijvoorbeeld bij iets boven de 120km per uur loopt, boven de 3500 toeren, na ong 7-0 km vanzelf over schakelt naar benzine. Het meest rechtste lampje begint dan oranje/rood te knipperen. Ik krijg hem dan ook niet meer terug op gas. Pas als ik onder de 2500 toeren zak kan ik hem weer terug schakelen naar gas, ook dan doet hij het niet vanzelf. Dit doet hij dus in ieder geval in zijn 4 en zijn 5. Andere versnellingen hebben we niet kunnen testen ivm een gebrek aan lange stukken waar we langer achtereen in bijv zijn 3 konden rijden.Iemand enig idee wat dit is en wat de oorzaak kan zijn? Bijvoorbeeld langdurig stilstaan?

Gr. X.

Xenshi,

Ik vraag me af hoeveel gas je op dat moment nog in je gastank hebt.

Bij die van mij begint het oranje lampje pas te branden als het laatste lampje van de 4 groene lampjes van de gasindicator bijna uit gaat.

Vervolgens na ongeveer 40 kilometer springt ie over op het rode lampje om aan te geven dat het hoog tijd is om gas te gaan tanken.

Verder heb ik zelf nooit problemen gekent zoals jij ze beschrijft bij jou Joice.

En mochten er mensen zijn die op zoek zijn naar een Puike dikke Kia Joice in topstaat dan staat die van mij nog steeds te koop voor een scherpe prijs van 3500 euro.

Verder suc 6 en ik hoop dat ook jij weer eens kunt gaan genieten van je Joice. Aan het weer zal het niet liggen want we gaan de goede kant op.

Greetz Elbert

Zelfs een expert weet niet alles :). Hij zal het ongetwijfeld ook uit gaan zoeken. Ik heb het over het meest rechtse lampje, niet het meest linkse. En het maakt niet uit hoe vol de tank is, zelfs vlak na het tanken vertoont hij dit gedrag.

Gr. X.