AT-SOUL Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 (edited) Gisteren is in mijn Soul Picard een navigatie ingebouwd. De reden van deze aankoop (aktieprijs 399,-) was de navigatie in combinatie met gebruik van mijn Iphone (handsfree bellen). Een handsfree setje kost ook een paar centen en meestal een lelijk ding ergens op het dashboard geplakt. Gek genoeg zijn de kleuren van de behuizing goed maar net contra aan het dashboard, bij de standaard radio was er een doorlopende donkere strook in het midden, vind het zelf niet echt storend. (zal eens bij kia vragen of dit zo hoort). De eerste bevindingen wat het gebruik betreft is positief, het is zeer eenvoudig te bedienen. Foto hieronder: radio - slechts 6 voorkeuze opslag mogelijkheden met frequentie aanduiding zonder naam van de zender erbij. Foto hieronder: selectie scherm voor gegevens op memory-stick - als de auto stil staat kun je een film kijken. - tijdens het rijden een slide show van alle foto's (gelijktijdig met muziek) - Music Player voor alle op stick opgeslagen muziek. - Phone music voor afspelen via bleutooth vanaf telefoon. Het kan natuurlijk ook via een kabeltje. Foto hieronder: muziek vanaf een memory-stick - bediening mogelijk via scherm of file-knop (ronde draaiknop rechts) Foto hieronder: instellingen voor het geluid - Met het knopje EQ selecteren voor geluid instelling (classic, pop, jazz, enz) Foto hieronder: Navigatie - Model HDI-50AM, software V0.0.9.102, last update 29-09-2009 - Eenvoudig menu en spraak taal instellen (de nederlands sprekende heer en mevrouw doen het wel een beetje schokkering vertellen waar je heen moet) - De beelden bewegen vloeiend. - Wel irritant is de melding als ik te hard rijd dan de toegestane snelheid ( nog even onderzoek of dit uit kan) Handsfree telefoneren gaat prima. Inkomende gesprekken zie je het nummer in de display. Voor een uitgaand gesprek kun je kiezen uit reeds ontvangen of gebelde nummers (hier helaas geen namen bij) Je kunt ook op je iphone een nummer kiezen, echter hoor je het nummer niet overgaan in de auto, maar pas als er aan de andere zijde wordt opgenomen hoor je dit door de luidsprekers. Minpuntje: - Het klokje en de buitentemperatuur aanduiding wat op de standaard radio zat is nu verdwenen. zeer jammer !! - Het scrollen met de file draaiknop voor het zoeken naar muziek, artiest, album, etc. op de Iphone is niet mogelijk, dit moet je met de scherm knoppen doen wat iets trager gaat. (was wel mogelijk op de standaard radio volgens mij) Tip / Aanrader: Koop via het internet een kabeltje voor het aansluiten van je Iphone. Ik had er eentje vanuit Amerika voor nog geen 18,- Euro binnen een week op de deurmat liggen, en het werkt perfect. Deze kabel is precies het zelfde als dat je hem bij de dealer koopt voor 80,- euro De komende dagen zal blijken of het een goede investering is geweest, maar nu zeg ik al een prima ding. Mochten er nog tips of aanmerkingen zijn rondom de bediening van dit toestel en/of in combinatie met de Iphone dan hoor ik dat graag. vriendelijke groet Ad Edited April 7, 2010 by AT-SOUL Quote
Geert13 Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Proficiat met de aankoop van je Soul navi systeem. De reden waarom de kleuren niet matchen is dat jouw systeem voor een Soul modeljaar 2009 is en je wagen 2010. Er is ook een versie beschikbaar voor modeljaar 2010. Partnr voor 2009 is M85502K100, 2010 M85502K101. Misschien dealer kontakteren en vragen om systeem te wisselen. Mvg Geert Quote
AT-SOUL Posted April 8, 2010 Author Posted April 8, 2010 Dank je Geert voor deze nummers ga vandaag even informeren bij de dealer. Vraag: Tijdens het testen kon ik niet scrollen in de iphone met de ronde tune knop. Echter Quote
Relena Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Ziet er mooi uit, en zeker niet duur!! Sluit ik me bij aan. Quote
nortukker Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Hallo Ad, Mijn vraag is of je de navigatie gelijk of apart heb gekocht met de SOUL ?? En als je het los heb gekocht waar heb je het vandaan ????? groeten Tom. Quote
Guest Jantje Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 Hallo Ad,Mijn vraag is of je de navigatie gelijk of apart heb gekocht met de SOUL ?? En als je het los heb gekocht waar heb je het vandaan ????? groeten Tom. wat ik eruit opmaak is dat het achteraf gekocht is en dat het bij de dealer gebeurd is. Quote
the soul man Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 enigste min-puntje wat ik vindt van de ingebouwde nav. is dat de buitentemp. verdwenen is ..... niet dat dat nu zo vreselijk belangrijk is , maar ik mis het wel!! Quote
Geert13 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Stuurwielbediening en originele USB / IPOD werkt nog steeds ! Quote
Geert13 Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Je kan deze navigatie ook nog achteraf bestellen als accessoire. Gewoon even bij de dealer navragen. Quote
nortukker Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Ik ben bij de dealer geweest en die vertelde mij dat deze aanbieding alleen geld bij aankoop van een nieuwe soul. Deze is dus niet los leverbaar. gr.tom Quote
JPBeeVee Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Ik ben sinds kort ook de gelukkige bezitter van een Kia Soul en ook de Navigatie in laten bouwen. Heeft iemand hier al wat ervaringen mee. Ik heb namelijk dat de navigatie met een beetje regenbui al zijn signaal kwijt is en het handsfree bellen met de Blue Tooth mogelijkheid kraakt als de zenuwen waardoor het moeilijk is om een gesprek te voeren. Verder wel een erg mooi alles in een systeem.... Quote
SoulVenga1972 Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Ik ben supertevreden met mijn KIA-navigatie. Mooi systeem en werkt prima. Alleen 1 vraag, ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven: Is het mogelijk om een wijziging aan de vooraf ingestelde equalizer-instellingen, ook op te slaan, zodat je deze later weer direct kunt gebruiken? Tot nu toe lukt het me alleen om wijzigingen aan te brengen, maar deze ben ik ook weer direct kwijt als ik een andere eq-modus kies of het contact van de auto uit-/aanzet. Quote
kievit Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Hallo ik heb ook een navi in mijn soul 1.6 CRDI max en deze zat bij aankoop er al in en ben te vreden op een ding na het duurt wel 5 km voordat de navigatie of de radio/cd het doet. Hebben er meer dit probleem. Quote
siroco48 Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Hallo ik heb ook een navi in mijn soul 1.6 CRDI max en deze zat bij aankoop er al in en ben te vreden op een ding na het duurt wel 5 km voordat de navigatie of de radio/cd het doet. Hebben er meer dit probleem. een kaart plaatsen die sneller is Quote
Smart Posted September 15, 2012 Posted September 15, 2012 een kaart plaatsen die sneller is Een advies van een goochemerd die z'n eerste forumposting plaatst....zonder zich eerst voor te stellen! Wanneer de satellieten niet zo snel gevonden worden, is het misschien een idee dit probleem voor te leggen aan de garage. Je heb 3 jaar garantie op het navigatiesysteem, vanaf aankoop. Quote
Recommended Posts