Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na 30 jaar Renault gereden te hebben rijn ik nu vanaf eind week 6 met een 2-ltr. Sportage Black Cherry Executive , en dat bevalt ons uitstekend.

wel was ik wat huiverig hoe het zou gaan op langere afstanden ik ben nl. het franse comfort gewend, maar dat bleek ongegrond te zijn , het was top!

Ook was ik benieuwd wat er nu helemaal waar was van de klachten die ik tot nu toe gelezen heb , en wat dat betreft moet er een aantal dingen in mijn ogen rechtgezet/genuanceerd worden:

1) verbruik: inderdaad , het is niet het laagste verbruik wat ik gezien heb(dat was van een Renault 6 850cc van 1970.) , maar we moeten niet vergeten dat we met z'n allen bewust (neem ik aan) een zware , hoge auto hebben gekocht met een stroomlijn van een baksteen.

Daarbij moeten we niet vergeten dat hoe zwaarder de rechtervoet is , het verbruik hoger is.

Vind je het verbruik te hoog , schakel over op het nieuwe rijden , en maak vaker gebruik van de cruisecontrol , ook in de stad met 50 km. per uur.Zelf haal ik (90% stad) bijna 1 op 10 , terwijl het nu nog winterskoud is wat ook verbruikverhogend werkt.

De renault Scenic 1.6 16V RXE waar ik bijna 6 jaar mee gereden heb was maar iets zuiniger.

In week 7 reed ik op de snelweg 1 op 9,5 , maar dat was met 125 op de klok met een dakkoffer( slurp,slurp)

2) Windgeruis:Ooit met een Scenic gereden?(te vergelijken;relatief zwaar en hoog) die heeft ook last van windgeruis , net als zoveel andere auto's.

Echter , hoe duurder de auto , de te minder het geluid is.Ik kan met recht stellen dat onze Sportage de stilste auto is waar wij zelf mee gereden hebben,

Wat we wat de bijgeluiden niet moeten vergeten , dat is dat we geen appels met peren moeten vergelijken ; een Kia Sportage is GEEN Mercedes , Volvo , BMW of andere luxe auto die zich in een totaal andere prijs categorie bevindt.

Onze Sportage bevalt ons uitstekend , en ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen koopgedrag en dat je er verder niet meer over moet zeuren.

Wli je een perfecte auto hebben , dan ben ik bang dat je die zelf zal moeten uyitvinden , maar ja ......dan heeft eenander er wel wat op aan te merken.

Met vr.groet aan een ieder die dit leest , Bert v/d Molen.

• 7 months later...
Posted

Zeker weten! :D

Sorry dat ik nu pas reageer , maar ik kon het forum al ruim 3 maand niet meer lezen.

Wat de tevredenheid betreft , ik had niet verwacht dat de Sportage me zo goed zou bevallen , alleen hoor ik het onderstel zo nu en dan ( ken ik al van de Renaults ) en ook ik heb een krakend geluid bij het optrekken van de portieren ( ken ik ook van de Scenic ) . Verder niets dan lof. :wink: