Administrator Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Hallo,Zoals je het beschrijft ben ik bijna zeker dat het de synchromesh van de tweede versnelling is. Heb net hetzelfde probleem (gehad) met mijn auto. Is eigenlijk gewoon slijtage en kan pas opgelost worden door de versnellingsbak open te maken en synchromesh te vervangen. Kost natuurlijk behoorlijk veel. Bij mij is er een additief bij de versnellingsbakolie gedaan zodat hij weer wat soepeler schakelt wanneer de olie nog kouder is. Dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar volgens mijn dealer kan dit lange tijd (afhankelijk van rijstijl ook) werken. Kan geen kwaad om er verder mee te blijven rijden, probleem zal wel erger worden maar de rest van de versnellingsbak ondervindt er geen nadeel van.Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je kan natuurlijk ook altijd eens langsgaan bij een dealer, je weet maar nooit dat er een ander probleem is.Groeten Lees meer... Quote
Recommended Posts