Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik heb een sportage van 2008 en wil daar graag een 2 din radio in hebben.

Ik zou er bijna 1 bestellen (de JVC KW-XR811) maar keek toen bij de afmetingen en die zij voor deze radio: 182 mm x 111 mm en het paneel is: 188 mm x 117 mm. Als ik het gat van de auto meet dan meet ik: 188 mm x 102 mm. Dus breder, maar de hoogte is 9 mm te klein. Toch lees ik op dit forum dat mensen wel 2 din installeren, hoe kan dit dan?

BVD

Posted
Hoi,

Ik heb een sportage van 2008 en wil daar graag een 2 din radio in hebben.

Ik zou er bijna 1 bestellen (de JVC KW-XR811) maar keek toen bij de afmetingen en die zij voor deze radio: 182 mm x 111 mm en het paneel is: 188 mm x 117 mm. Als ik het gat van de auto meet dan meet ik: 188 mm x 102 mm. Dus breder, maar de hoogte is 9 mm te klein. Toch lees ik op dit forum dat mensen wel 2 din installeren, hoe kan dit dan?

BVD

Dubbeldin (of 2 DIN zo u wilt) is voor alle autoradiofabrukanten qua afmetingen gelijk en ook de JVC zou probleemloos moeten passen. De kleine ruimte onder de radio vervalt en het geheel wordt passend gemaakt met een (extra aan te schaffen) paneel. Deze paneeltjes worden per automerk en -type aangepast geleverd zodat het

Posted

Dank voor de snelle reactie. Moet ik dan aannemen dat de romp van de radio minder hoog is dan de voorkant? Hij zal toch wel in het gat moeten passen. Dus, ik moet evt wel een bijpassend frame bijkopen?

Posted
Dank voor de snelle reactie. Moet ik dan aannemen dat de romp van de radio minder hoog is dan de voorkant? Hij zal toch wel in het gat moeten passen. Dus, ik moet evt wel een bijpassend frame bijkopen?

Past altijd als het opbergvakje onder de radio (1 DIN) ook is verwijderd

Guest Jantje
Posted

ja die zijn te koop. Bij mijn pro ceed paste de 2 din met gemak.

Eventueel ergens kopen dat hun de garantie geven dat het past en dat je hem anders terug mag geven