Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo wie weet raad

bij mijn sportage uit 1995 blijft een lampje branden

het is het lamp in de vorm van een versnellingsbak

hij brand af en toe maar

wie weet wat het betekend

al vast bedankt

henk

Guest Jantje
Posted

oranje kleurig? Waarschijnlijk je motor management lampje, even uit laten lezen op storingen.

Posted

TIP! Misschien ook even goed om je handleiding van je auto erbij te pakken. Hierin zal zeker staan welke betekenis er aan een lampje is gegeven.

Vaak bij het branden van een motorstoringslampje (geel/oranje) wordt geadviseerd om geen grote afstanden meer te rijden, maar een dealer op te zoeken. Zoals Jantje al aangeeft is een bezoekje aan de garage zeker nuttig om te kunnen uitlezen (motormanagement) om welk probleem het gaat.

Dus op naar de garage om (meer) schade te voorkomen!

Guest Jantje
Posted

Het motormanagement lampje van de meeste merken moet een motor voorstellen, maar lijkt in ieder geval meer op een versnellingsbak als je het mij vraagt.

Maak er anders is een foto van (lampje brandt ook als je je contact aanzet als het goed is)

even een voorbeeld

dsc00368-custom.JPG

Posted
hallo wie weet raad

bij mijn sportage uit 1995 blijft een lampje branden

het is het lamp in de vorm van een versnellingsbak

hij brand af en toe maar

wie weet wat het betekend

al vast bedankt

henk

Had het ook af en toe bij mijn vorige sportage uit 2005. Bij uitlezen bleek het de sonde te zijn in het uitlaatsysteem. Motormanagement werd dan even gereset waarna het enige tijd weg bleef. Als ik erg hard over een drempel reed (per ongeluk natuurlijk) brandde het lampje weer. Omdat ik wist dat het niet gevaarlijk was reed ik dan vaak gewoon door. Lampje ging meestal na een paar uur weer uit. Uiteindelijk besloot ik de sonde te laten vervangen, maar deze actie werd ingehaald door aanschaf Sorento. Zoiets als de asbak is vol ik ga een nieuwe auto kopen..:-)

• 2 years later...
Posted

Ger W,

Was dat een blauwe sportage crdi uit 2005 ?

Ik heb namelijk ook dat het lampje brand sinds vandaag;-)