Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft er imand hier schermen ingebouwd in de hoofdsteunen?

Ik wilde aanvankelijk graag een dakconsole voor het kijken van de DVD's maar doordat de Rio een dak heeft die bol loopt en er precies in het midden de binnen verlichting zit zijn we toch maar overgestapt op het inbouwen van schermen in de hoofdsteunen.

Best jammer want zo'n dakconsole ziet er geweldig uit en je hebt dan ook wat meer keuze in grootte van het beeld.

Ik heb dus nu mooie schermen gekocht maar de hoofdsteunen van de Rio zijn zo klein dat je daar niet met goed fatsoen een scherm in kan inbouwen. Of je moet van postzegel formaat houden.

Het idee is nu om maar nieuwe steunen te kopen voor de Rio. Dus ik ben benieuwd of er passende steunen zijn die ook in mijn Rio kunnen en er ook wel beetje in staan.

Ik heb ook al gekeken naar schermen die al in een steun zijn gemonteerd maar die zijn echt erg groot en vaak in leer uitgevoerd en dat staat niet zo mooi omdat ik nu normale bekleding heb.

Ben dus een beetje aan het orienteren wat te doen. En laatste vraag weet iemand waar je losse steunen kan kopen?

Posted

Hallo Hellen,

Om iets moois van de hoofdsteunen te maken moet je een goede bekleder van autointerieurs gaan zoeken.

Deze maken op basis van jouw hoofdsteunen en schermen (als er inbouwconsoles bijzitten of te koop zijn) een mooie combinatie van.

Vaak wordt dan een stof gepakt die bijna gelijk is aan de originele stof, of ze proberen de originele hoofdsteunstof te gebruiken.

Maar als je zelf iets kunt bedenken/fabriceren kan je veel geld besparen.

Ik denk, en dat is een schatting, dat het inbouwen van je schermen in je hoofdsteunen zo tussen de 150-200 euro's gaat bedragen.

Maar wat voor schermen heb je gekocht dan??

En kon je deze dan niet in laten bouwen bij dit bedrijf??

Ik ben best benieuwd naar het eindresultaat.

Oh ja, ik ga dus mijn scherm wel aan plafond hangen, maar daar gaan nog heel wat uurtjes inzitten om het te fixen.

Philip

Posted

Ik ben ook benieuwd naar het resultaat zeker gezien het feit dat ik het me niet kan voorstellen hoe het eruit gaat zien hahaha.

Heb jij dan geen last van je dakje? Ik bedoel ga jij de binnenverlichting eruit slopen?

Enne ik heb natuurlijk goedkope onbekende merken bende gekocht bij Remco wat jij waarschijnlijk als echte audio freak not done zal vinden ;)

En nee die bouwen niet in, als ik voor dat dakding was gegaan hadden we het door de ice factory laten doen die zitten in Almere en hebben wel een goede naam. Maar goed ik weet het even niet meer wat we ermee aanmoeten ik denk dat ik ze morgen maar even mee neem misschien dat iemand ons morgen van advies kan zijn ;)

id_486_full.jpg

Posted

Breng ze maar mee, zullen we eens professioneel gaan bekijken.

Overigens je kan je eigen dvd meebrengen en bij ons in de Pica bekijken :lol::lol:

En over de binnenverlichting: die wordt bij ons gewoon 40-50 cm verplaatst, en dan blijft hij toch zijn functie behouden.

Philip

Posted

Kijken kan ik wel maar dan op een 3inch in de JVC ;) Maar heb jij dan nu al schermen? Of heb je je dakscherm met dubbelzijdig tape ergens aan vast geplakt ;)

• 2 weeks later...
Posted
En hoe staat het ervoor met de schermen :?:

Zitten ze eral in :?:

Nee ze zitten nog niet. We hebben vandaag eindelijk brackets gekocht. Dat zijn dingen die je om de pootjes van de hoofdsteunen klemt en waaraan je je scherm kan monteren. Nu had Philip me een bracket aangeraden maar die bleek niet voor mijn schermen te gaan. Vandaag maar even langs Ron de Vries in Zwaag gereden en daar hadden ze nog een type bracket. Deze plak je op je scherm dus dat is helemaal handig !

Nu dus nog het zaakje monteren en aansluiten maar ik moet achteraan aan sluiten want mijn vriend is zijn eigen auto aan het pimpen dus zal het nog wel even duren ;)

Maar het resultaat ga ik zeker wetn laten zien hoor !

Posted

Nou het viel mee de schermen die zitten erin nu nog alles goed aansluiten. We moeten een splitter hebben voor de schermen en de kabels moeten verlengd die zijn niet lang genoegh helaas.

Weet iemand hoe je dat middenconsole eruit haalt? Dus dat ding waar ook je versnellingspook en handrem inzitten. Er zitten vooraan schroeven maar als die los zijn gaat dat ding er nog niet uit. Iemand een idee?

Posted

Misschien onder het bodempje van de bekerhouder nog een schroef.

Althans bij Pica zo, waarschijnlijk ook zo gemonteerd bij de Rio.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Philip

Posted

Bij de shuma moet je ook de armsteun loshalen en daaronder zit dan ook nog een schroef.

Mocht het niet lukken geef dan maar ff een brul, je zit niet zover weg, dus misschien kan ik wat hulp bieden als je er echt niet uit komt.

Niet dat ik het precies weet, maar heb het tot nu toe bij mezelf altijd kunnen vinden :wink:

Dave

• 1 year later...
Posted

We heeft er ervaringen met schermpjes achter in combinatie met de Pioneer AVIC...? :shock:

Ik heb ze in mijn nieuwe Sorento 3.3. direct laten inbouwen bij de dealer in Zoetermeer maar je kunt niet achter naar een film kijken via de Pioneer AVIC DVD speler, terwijl je voor naar muziek wil luisteren....Het nut van de twee bijgeleverde hoodtelefoons achter ontgaat me ook, aangezien je dan toch het film geluid hoord via de autospeakers en je de hoodtelefoons (met slecht geluid) dus niet nodig hebt....??!!

Moet ik deze zomer de hele sountrack van de kleine zeemeermin aanhoren..?? :oops:

Iemand een idee..

Groeten

Frank

Posted

Er is een mogelijke oplossing. Je laat de AVIC aangesloten zitten op de DVD-schermen en de koptelefoons, en dan plaats je er een radio/cd/mp3 (wat je behoefte is) speler bij, en die sluit je aan op de autospeakers.

Posted

Rio-man: Bedankt voor de tip ..... heb echter al een groot aantal CD's op de Pioneer hardeschijf geladen..deze wil ik nu graag beluisteren terwijl acherin de film draait...

Volgens de Kia prijslijst worden de twee schermen achter aangeboden samen met een DVD speler en twee hoodttelefoons...ik heb deze optie besteld..bij mij is echter geen tweede DVD speler ingebouwd..? :(

Posted

Deze zul je dan apart moeten kopen vrees ik. Het zou theoretisch mogelijk moeten zijn dat je twee cd's/dvd's tegelijk afspeelt gezien je ze kunt inladen in de speler, maar daarvoor moet je je handleiding even raadplegen.

Posted

Helaas kunnen alleen muziek CD's op de Pioneer AVIC harde schijf worden opgeslagen en geen DVD...kijk wel even met de dealer hoe we hier uitkomen.

Bedankt voor je advies..

Groeten,

Frank

Posted

hoi frank,

de pioneer avic + dvd schermen gaan op twee manieren samen.

1* koop een bij pioneer een kastje die de schermen en het klapsherm apart aan stuurt.(kijk op de site van pioneer).

2*ik heb een extra dvd speler onder de bijrijdersstoel liggen die is aangesloten op de schermen,en zijn stroom van de radio haalt.

dus als de radio aan gaat,gaan ook de schermen+dvd speler aan.

(schermen kan je ook apart uitzetten).

wij kunnen nu dus gebruik maken van de radio,navigatie en de schermen.

P.s in mijn dagboek staan enkele fotos

Posted

Hallo Voss,

Fotos zien er prima uit...

Ik heb voor mijn Sorento 3.3 Ex (rijdt heerlijk) uit de optie lijst 1) het 2Din Pioneer navigatie system en 2) de DVD spler plus 2 schermen etc gekocht...beide zijn dure opties...de DVD speler is niet geleverd...ben met de dealer 'motorhuis Zoetermeer' bezig met een oplossing..

Groeten..

Frank