picanto3 Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 Heeft een Venga-rijder deze dakdragers al aangeschaft bij de Kia-dealer? Zo ja... mijn vragen: Zijn de dakdragers 'custom made' voor de Venga of gaat het om bijvoorbeeld een Thule dakdrager? Zijn de dakdragers van staal of van aluminium? En zijn ze eenvoudig en krasvrij te bevestigen op het dak? Dank voor de reacties! Quote
Venga-Boys Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 (edited) Ik heb ze aangeschaft bij de auto maar nog niet gemonteerd gehad op het dak. Ze zijn volgens mij door Thule geproduceerd aan de handleiding te zien. Ze zijn van staal, en afsluitbaar. Of ze krasvrij zijn te monteren weet ik niet maar er zitten geen dunne rubberen plakplaatjes op de klauw die om de dakrand in deursponning gaat, Ik vermoed dat je deze dus nooit helemaal krasvrij kan monteren. Ik ga zelf hier nog iets op verzinnen. De daksteunen hebben wel precies op maat gemaakte goed passende dakrubbers. Edited May 15, 2010 by Venga-Boys Foto's toegevoegd Quote
Smart Posted May 15, 2010 Posted May 15, 2010 Ik heb de aluminium dakdragers besteld voor een Venga met panoramadak. Volgens mij zijn het Thule dakdragers, maar ik durf het risico niet te nemen om Thule dakdragers te nemen i.c.m. een panoramadak. Bij een eventuele claim, zul je net zien dat Kia voor de Venga met panoramadak een modificatie heeft toegepast. Dat valt bijna niet te controleren, tenzij je ze met elkaar kunt vergelijken. Quote
Recommended Posts