simsek04 Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 De laatste paar dagen ondervind ik een irritant geluid, voornamelijk bij het optrekken. Een krakend geluid komt van onderin de bestuurder stoel. Het is niet luid, maar wel duideljk te horen. Ik hoor het ook als stil sta en duw mezelf stevig in het stoel. Ben ik de enige of zijn er meerdere met hetzelfd klacht?? Sportage 2.0 CVVT 2WD executive Quote
simsek04 Posted April 7, 2006 Author Posted April 7, 2006 Ben vandaag bij de dealer geweest. Ze gaan een nieuwe stoel frame inzetten (eigenlijk in nieuwe stoel ex. bekleding). Was waarschijnlijk een toevalstreffer bij mij Quote
Administrators Jheroen Posted August 14, 2007 Administrators Posted August 14, 2007 bedankt voor deze melding. ik heb sinds een paar weken ook een steeds luider wordend krakend geluid. eerst lastig om te localiseren; je gaat denken aan droge rubbers onder de auto ofzo. toen kwam ik hier en ontdekte twee mogelijke oorzaken. deurscharnieren cq slotvangers die droog zijn of: de stoel. en ja hoor, bij mij is het duidelijk de stoel! dealer blokhuis in amersfoort gebeld en maandag aanstaande gaan ze er naar kijken Quote
Administrators Jheroen Posted August 24, 2007 Administrators Posted August 24, 2007 bedankt voor deze melding.ik heb sinds een paar weken ook een steeds luider wordend krakend geluid. eerst lastig om te localiseren; je gaat denken aan droge rubbers onder de auto ofzo. toen kwam ik hier en ontdekte twee mogelijke oorzaken. deurscharnieren cq slotvangers die droog zijn of: de stoel. en ja hoor, bij mij is het duidelijk de stoel! dealer blokhuis in amersfoort gebeld en maandag aanstaande gaan ze er naar kijken jammer dat simsek niet aanwezig is om te vertellen of de boel nu opgelost is. wat mijn kraakstoel betreft gaat de dealer het onderste frame bestellen en verwisselen en daarna bekijken of het geluid weg is (en blijft); mocht het dan nog niet over zijn dan zal de rugleuning misschien nog verwisseld moeten worden. Wordt vervolgd Quote
Administrators Jheroen Posted October 21, 2007 Administrators Posted October 21, 2007 en hier is dan het antwoord. Na vervanging van het onderste stoelframe was het kraken nog niet voorbij. vorige week maandag terug naar de dealer en gereden met iemand die lange sleutelervaring heeft. meteen was de conclusie dat het gekraak niet van de stoel kwam maar onder de auto vandaan. iets wat ik meteen toen ik het hoorde al had gezegd, een soort droog rubbergeluid of iets dergelijks. maar goed, auto daar gelaten en na twee dagen kwam de oorzaak: twee ophangbussen (rubbers) aan de linkerkant van het subframe zaten los in het frame waardoor ze konden bewegen. op het moment dat je optrekt of na achteruit gereden naar voren gaat rijden kantelt de motor en bak waardoor de ophanging van het subframe gaat bewegen en dus de loszittende bussen ook. subframe is vervangen en het gekraak is weg. goed gedaan Blokhuis! Quote
Frans Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Hallo, Het krakend geluid begon bij mij ook een tijd geleden al. Na een korte proefrit met iemand van garage Mannekes was al snel het euvel vastgesteld: De rubbers van het subframe. Bij de nieuwe modellen was dit iets anders gemonteerd. Bij mijn model was er een tussenoplossing gevonden. Toe het gedaan was reed ik bij de garage weg en was een verademing. Het is toen nog onder garantie verholpen. Top. Op dit moment nog steeds prima. groet, Frans Quote
Recommended Posts