Tazteam Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Je bent weer aardig in de weer met het ''tunen'' van de auto! mooi hoor..Nog geen ideeen om xenon in te gaan bouwen? Het tunen van de auto gaat nu wat vorm aannemen, en we proberen het binnen het budget te houden, daarom heel veel zelf doen, en misschien met wat hulp hier en daar, dus dat gaat wel lukken, ....................hoop ik. Over de Xenon: Helaas, daar begin ik niet aan. Deze vorm van verlichting vreet iets te veel stroom, en die stroom steek ik liever in mijn install En dan praat ik nog niet over de aanschaf ervan, dus we blijven het bij gewone lampen houden. Philip Quote
Laurenzzpicanto Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 ow ik d8 juist dat het minder stroom verbruikt rond de 35 watt? de aanschaf is iets van 219 euro voor 6000, 8000, of 12000 k maar gaan nog wel een paar maandjes overheen voor ik t wil hebben Quote
Tazteam Posted April 17, 2006 Author Posted April 17, 2006 Even gekeken in Autostyle boek: Je mag zelfs geen wijzigingen aanbrengen bij auto's die in 2006 op kenteken zijn gezet, en helaas: die van ons staat op 6 januari En over de prijs: Vanaf 499 euro oplopend tot 799 euro na gelang het wattage en uitvoering, en dat zijn toch heel andere bedragen dan 219 euro. Philip Quote
Laurenzzpicanto Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 nee echt waar hoor op deze website: http://www.2-get.nl/producten.aspx de wetsregel is voor auto's die na ..juni 2006 op kenteken gezet gaan worden. Quote
Laurenzzpicanto Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 ook mooie gadget!! maar vraag me alleen af hoe het precies in zijn werk gaat en of je er een andere knop voor moet gaan bedienen of dat je gewoon je normale hendel blijft gebruiken, 8000k is wel mooi Quote
Rio-man Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 Heeft iemand uberhaupt al eens een Picanto met Xenons gezien?? Zo niet wil ik met Photoshop wel even wat maken. Quote
Laurenzzpicanto Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 vraag me alleen af of het licht de andere weggebruikers niet gaat verblinden. bij auto's waar het standaard in zit zie je dat xenon licht uit een soort kattenoog komt en niet direct in de behuizing zoals h4,h7 enz dat soort lampen Quote
Rio-man Posted April 18, 2006 Posted April 18, 2006 Oh er is nu een speciaal topic voor. Hier staan de impressies van de Picanto met Xenon: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?p=3303#3303 En het verblinden? Dat valt opzich wel mee. Ik denk dat rijden met groot licht storender is. Quote
Guest Two Plugs Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Autoshop Holland in Assen heeft dezer dagen een XENON set in de aanbieding: of de 6000K versie, of de 8000K versie. Prijs: ? 225,- http://www.autoshopholland.nl/ Aangezien mijn Sorento nogsteeds de H7 halogeen lampen vreet alsof 'ie in de groei is (gemiddeld iedere 3 maanden een nieuw setje ? 50 Euri) heb ik onlangs een offerte laten maken voor inbouw. Bij AUTOMAT ben ik hiervoor ? 570 Euri kwijt, das dus incl. 70 Euri voor de inbouw. Bij Autoshop zou je dus voor 300 Euri klaar kunnen zijn... Ik zou zowieso voor de 6000K gaan. Je kunt je namenlijk afvragen of de originele H7 / H4 units geschikt zijn voor 8000K Xenon... Heb een tijdje geexperimenteerd met de PIAA Extreme H7, die met bijna 4.200K erg dicht bij Xenon in de buurt komt. Is al vel genoeg! Blijft een hoop geld. Wacht mijn oudejaarsuitkering wel ff af... En tegen die tijd zijn mijn huidige Phillips H7 lampen vast weer aan vervanging toe! Quote
Recommended Posts