Jump to content

2 storingen (Kia)

Recommended Posts

Bougies zal wel in het instruktieboekje staan. Bougiekabels is normaal geen schema voor, vervangen als ze defect zijn.Ik denk niet aan bougiekabels (nog niet) omdat dat andere klachten en foutcodes zou geven.Heb je nog een bobine met verdeler of Dis-bobine (dus niet een bobine per cylinder rechtstreeks op de bougie)?Zo ja, vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.Hoeveel slangen er op zitten weet ik ook niet. Meerdere in ieder geval.Een hele grote die vanaf je luchtfilter via de luchtmassameter naar het inlaatspruitstuk gaat. Tussen luchtmassa meter en spruitstuk controleren.Aan het eind van de injectierail zit een drukregelaar. Daar zit ook een slangetje op.Eerst even eraf halen. Zit daar benzine in? Dan lekt de regelaar. Dan slang volgen.Verder heb je een koolstoffilter (benzinedamp afzuiging) en een carter ventilatie systeem (afzuiging oliedampen).Ik weet niet waar je geweest bent, maar het getuigt niet van vakkennis dat deze "monteur" naar de verkeerde sonde keek.Misschien voor dit soort problemen naar een (andere) dealer gaan?

Lees meer...