Administrator Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 CARS&MOTORS schreef:isje interieur filter niet verstoptis het meest vergeten filterDie zit er niet in bij een Rio van dit type. De uitleg van Sloopkogel "als de dikke buis bevriest, bevat de airco te weinig koudemiddel" vind ik een raar verhaal. Als die dikke buis namelijk bevriest blijft de aircocompressor te lang ingeschakeld (bijvoorbeeld bij een kapotte ice-sensor), dit is niet afhankelijk van de hoeveelheid koudemiddel!Een simpele snelle test voor de leek: zet de airco aan, even wachten, voel daarna aan de dikke buis (Lagedruk, zit een dopje op met een L) en als deze goed koud word moet er ook koude lucht uit de roosters komen. Echter, dit zegt niets over de hoeveelheid koudemiddel die er nog aanwezig is in het systeem. Ik denk dat de airco in het geval van Aat gewoon opnieuw gevuld moet worden.Het vervangen van het filter/droger is bij veel auto's een prijzig grapje en de meeste klanten zien er daarom vanaf. Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een airco ermee stopt omdat het filter/droger niet vervangen zou zijn. Lees meer... Quote
Recommended Posts