Ga naar inhoud

Gasgeven niet soepel


weha

Aanbevolen Berichten

Onze Pic (5-2008 ) heeft een klein probleempje met het gasgeven: het lijkt alsof het mechanisme niet lekker soepel loopt. Als je een klein beetje gas wil geven (verhoogd stationair) en je het pedaal iets wil indrukken, merk je dat er wat - geringe - weerstand is. Gasgeven gaat met name op lage snelheid zo wat hakerig.

Ik heb de gaskabel al aan beide uiteinden ingespoten met wat teflonspray maar dat helpt niet zoveel. Kan ik verder nog wat doen of ff langs de dealer?

Komt dit sowieso iemand bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Ik begrijp precies wat je bedoeld, onze Picanto (oude model) had dat ook. M'n vriendin rijd altijd in die auto en had er geen last van, ze had ook geen idee wat ik bedoelde, maar ik vond het niet prettig. Gas gaat hakkelend/schokkerig precies wat jij zegt. Zij had er geen last van dus ik heb er nooit naar gekeken. De Pica gaat volgende week weg voor een nieuwe,.. probleem ook opgelost..... denk ik :-)

Help jou niets, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Sinds kort eigenaar van een Picanto uit 2010, deze heeft ook dit probleem.

Gas geven niet makkelijk doseerbaar, als je het gaspedaal voorzichtig probeert in te drukken ervaar ik weerstand en met iets meer indrukken geef je weer teveel gas.

Erg ongemakkelijk autorijden, voor volgende week een afspraak staan bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...
  • 2 maanden later...

Ik weet dat mijn reactie een beetje heeeeel erg laat komt, maar ik had hier laatst ook last van. Ik heb heb zelf een beetje dikke olie (geen motor olie, maar gewoon dikke smeer olie, maar motor olie zou ook kunnen) in de kabel gedaan. Nu loopt hij weer hartstikke soepel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...