Cees2469 Posted June 29, 2006 Posted June 29, 2006 Hoi ik ben sinds augustus 2004 in het bezit van een Kia Carens 1.8 LX Het karretje doet het goed en heeft inmiddels 10000 km een caravan gesleurd tot aan Gibraltar toe. Maar wat me nu al twee keer is overkomen is het volgende, tijdens heel slecht weer veel regen dus, begint op een gegeven moment het ding heel zwaar te brommen en te trillen het verdwijnt ook weer na verloop van tijd. Ik denk dat het aan de banden ligt, de dealer snapt er niks van en volgens mijn vrouw ligt het aan de airco omdat zij hem uit deed en het geluid verdween. Maar ik hou het op de banden ( hankook ) iemand ervaring hier mee ? Quote
Rio-man Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 1: Het brommen kan, mocht de trekkracht tijdens het rijdne ook minder worden, veroorzaakt worden doordat de motor door de hevige regenval en het water op de weg ineens sterk afgekoeld wordt. 2: Hankookbanden zou ik laten vervangen door exemplaren van een duurder merk (Michelin wordt er volgensmij vaak ongergegooit). Dit omdat hankookbanden van lage kwaliteit zijn. Bovendien is het te merken in rijprestaties (bochten kunnen sneller genomen worden en dergelijk). Quote
Cees2469 Posted July 20, 2006 Author Posted July 20, 2006 Dat klopt je hebt het helemaal juist, als je gas geeft als hij zo bromt dan reageert hij ook niet.Het wordt misschien tijd voor een plaat onder de motor.Voor de volgende vakantie gaan er zeker andere banden onder, bedankt voor je reactie.Het is niet echt druk op dit forum. Quote
Rio-man Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 Nee helaas niet. Maar je kunt maar beter een handje vol actieve leden hebben die wel weten waar ze het over hebben dan een hele loods vol die nergens iets van afweten, toch? Quote
Recommended Posts