sorentowi Posted September 15, 2010 Posted September 15, 2010 Hallo, Weet iemand hoe lang de remleidingen van de Sorento meegaan en de remschijven voor. Mijn Sorento is 7 jr. oud. Wat kost de vervanging van de leidingen en de schijven voor? groet, Wim Quote
hankpeters Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Hallo,Weet iemand hoe lang de remleidingen van de Sorento meegaan en de remschijven voor. Mijn Sorento is 7 jr. oud. Wat kost de vervanging van de leidingen en de schijven voor? groet, Wim de levensduur van remschijven is afhankelijk van hoeveel km en hoe hard je remt. dit geld ook voor je remblokkken.je kunt het controleren door de dikte van de schijf te meten. op de sites van de leverancier staan de maten en de minimale dikte van de remschijf.als je aan de rand van de schijf een randje voelt van ongeveer 2 mm dan zijn ze te dun. remblokken altijd vervangen als je remschijven vervangt. leidingen gaan meestal niet kapot. vervanging vooras koste mij 115 euro dat is kompleet, schijven en remblokken, wel zelf monteren. heb het eea via ebay in duitsland besteld. voor de achteras ben je ongeveer hetzelfde kwijt. het is 1 uurtje werk.zorg dat je wagen op bokken staat. 1. wiel demonteren. 5x bout 2. 4x bout verwijderen achterkant remklauw 3. 2x bout, met kruiskop, verwijderen remschijf 4. alles demonteren. let op dat je de remleiding niet knikt. 5. remkklauw met een touwtje aan de veer ophangen.komt er geen gewicht op de remleiding 6. nieuwe remschijf goed ontvetten 7. nieuwe schijf monteren en bouten aandraaien 8. nieuwe remblokken monteren. vergeet niet wat kopervet op de achterkant van de blokken, tegen piepen 9. remklauw met nieuwe remblokken monteren met 4 bouten 10.alles goed controleren. ook paar keer op de rem trappen. 11.wiel monteren klaar Quote
Recommended Posts