Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Ik bezit sinds eind juni een nieuwe sportage 2010 (vorig model weldus) 2.0crdi met 136pk. Ik heb die gerodeerd zoals het moet. Altijd laten warmlopen en niet te hoog in toeren schieten maar wel af en toe gas geven (niet planch

Geplaatst
Ik ben al eens terug naar de garage gegaan en ze hebben mijn wagen 2 dagen bijgehouden maar vonden niets.... (4.000km) "De wagen rijdt uitstekend" was hun opinie...

Ook samen in de auto gezeten ? Ook anderen eens in de auto laten rijden ?

Al eens geprobeerd een andere rijstijl (hogere toeren blijven rijden) ?

Ben geen monteur, maar zou iets in de koppeling kunnen zijn.

Geplaatst

Dat inhouden in de 2e versnelling bij een 2000 toeren heeft volgens mij elke kia.. mijn ceed doet dat ook en het is me opgevallen bij elke ceed waar ik mee heb gereden..

Trouwens ook bij de 1.6 venga die ik toen mee kreeg als leen auto

Geplaatst
Ook samen in de auto gezeten ? Ook anderen eens in de auto laten rijden ?

Al eens geprobeerd een andere rijstijl (hogere toeren blijven rijden) ?

Ben geen monteur, maar zou iets in de koppeling kunnen zijn.

Anderen ondervinden net dezelfde euvels dus het ligt niet enkel aan mij. Ik heb al meerdere rijstijlen geprobeerd. dwz trekken tot 4.000 toeren of eerder vroeg schakelen en niet hoger komen dan 2.500 toeren. Maar tevergeefs.

Het volledig wegvallen in 1ste versnelling irriteert mij het meeste (vb: vertrekken aan rode lichten, een drukke weg oversteken,...). Het ligt niet aan slecht vertrekken met de koppeling want als ik de wagen laat rollen op het stationaire toerental en dan gas geef ondervind ik soms hetzelfde euvel..

En het inhouden na het schakelen irriteert mij ook enorm (verschillende stijlen van schakelen geprobeerd maar wanneer je na het schakelen goed gas geeft, houdt die in)...

Groeten

Wim

Geplaatst

Ik heb dit probleem niet met een Kia gehad, maar met een Opel. Die is toen ook meerdere keren naar de garage teruggegaan en van alles vervangen. Uiteindelijk lag het aan het roetfilter, die zat helemaal vol. Ik heb dit verhaal ook gehoord bij verschillende typen Volkswagen. Wil niet zeggen dat dit het probleem is, zeker voor zo'n jonge auto, maar je weet het nooit.

Met mijn nieuwe cee'd heb ik totaal geen problemen met inhouden bij 2000 toeren.

Succes verder en ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Groeten Mike

• 3 weken later...
Geplaatst

Dus ik wou men sportage terug binnen doen in de garage. Blijkbaar wordt mijn dossier doorgestuurd naar KIA-Brussel. (ik ben van Gent).

Ik heb zo ondertussen al het

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...