djrene Geplaatst 22 September, 2010 Geplaatst 22 September, 2010 Mijn mooie nieuwe SW nu 3 weken in gebruik, hij bevalt prima maar de ingebouwde "carkit" via het multimediasysteem functioneert slecht. Ik ben via de telefoon niet of slecht verstaanbaar, andersom trouwens geen problemen. Iemand ook een dergelijke ervaring? De microfoon zit boven je hoofd maar ook recht omhoog praten (levensgevaarlijk) geeft geen verbetering. Ik hoor graag suggesties! Quote
HobbyRobby Geplaatst 22 September, 2010 Geplaatst 22 September, 2010 Zie reactie op een ander topic: is de software update wel uitgevoerd? Het kan ook helpen om de telefoon niet al te ver van de carkit te leggen (dus niet in de achterbak..) Quote
rednAS77 Geplaatst 23 September, 2010 Geplaatst 23 September, 2010 Ik heb dit probleem ook na het uitvoeren van de update van enige tijd geleden. Ben ook niet de enige. Ik gebruik gewoon een bluetooth oortje en dat werkt veel beter en geen stress als je de politie ziet, omdat je weer niet handsfree aan het bellen bent. Verdere suggesties? heb ik niet, denk dat je je er gewoon maar bij neer moet leggen. Dus wachten tot er weer een update komt. Quote
Rob D Geplaatst 23 September, 2010 Geplaatst 23 September, 2010 Waarschijnlijk hebben de bovenstaande personen het systeem met navigatie. Ik heb er een bluetoothradio zonder navigatie in (orgineel Kia) en vind dat de verstaanbaarheid wel goed is. Het enige probleem is, als mijn vrouw haar Nokia N97 mini via bluetooth wil gebruiken, dat dit toestel slecht of helemaal niet is aan te melden. Op haar telefoondisplay verschijnt dan, dat er geen bluetooth apparaat wordt gevonden. (Alle instellingen staan op automatisch ingesteld) De auto moet eerst uitgezet worden en daarna werkt het wel. Mijn eigen iPhone 3GS daarentegen heeft geen enkel probleem. Waar zou dit aan liggen? Quote
rednAS77 Geplaatst 23 September, 2010 Geplaatst 23 September, 2010 De verstaanbaarheid voor mij is ook geen probleem. Alleen aan de andere kant van de lijn ben ik slecht verstaanbaar. Quote
djrene Geplaatst 26 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 26 September, 2010 De dealer komt ook met een software update, ook gelijk NL navigatie beschikbaar. Ben benieuwd, gelet op ervaringen van anderen m.b.t. telefoon niet echt hoopvol. Ik ga mij er echter niet bij neerleggen, het systeem was duur genoeg om normaal te mogen functioneren. (ook al zit het in de Bussiness standaard gemonteerd) Quote
HobbyRobby Geplaatst 27 September, 2010 Geplaatst 27 September, 2010 Precies, die update bedoelde ik. Quote
djrene Geplaatst 6 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Oktober, 2010 Gisteren bij de dealer geweest en de update heeft gewerkt. Ik ben weer verstaanbaar! Toch vreemd met de auto's van tegenwoordig, software-updates. De mevrouw die de weg wijst praat nu ook Nederlands, er zijn prettigere stemmen maar het functioneert. Quote
Frank Hebbink Geplaatst 3 November, 2010 Geplaatst 3 November, 2010 Heb de update ook en de stem is echt bagger. Andere navigatie systemen hebben meerder keuzes qua stem, heeft navteq dat ook? Zou dit los te updaten zijn? Gr Frank Quote
OutOfFocus Geplaatst 3 November, 2010 Geplaatst 3 November, 2010 (aangepast) Waarschijnlijk hebben de bovenstaande personen het systeem met navigatie.Ik heb er een bluetoothradio zonder navigatie in (orgineel Kia) en vind dat de verstaanbaarheid wel goed is. Het enige probleem is, als mijn vrouw haar Nokia N97 mini via bluetooth wil gebruiken, dat dit toestel slecht of helemaal niet is aan te melden. Op haar telefoondisplay verschijnt dan, dat er geen bluetooth apparaat wordt gevonden. (Alle instellingen staan op automatisch ingesteld) De auto moet eerst uitgezet worden en daarna werkt het wel. Mijn eigen iPhone 3GS daarentegen heeft geen enkel probleem. Waar zou dit aan liggen? Elke telefoonfabrikant heeft z'n eigen interpretatie van de Bleutooth 'standaard'. Ik heb zelf een Kenwood systeem met BT en mijn telefoon (S-E Xperia X1) werkt redelijk goed maar als ik gebeld ben of zelf gebeld heb wordt de Bleutooth-verbinding verbroken en niet meer automatisch hersteld. Schijnt een eigenaardigheid van HTC (de maker van dit toestel) te zijn. Ook Nokia's geven soms problemen zoals met het ophalen van telefoonboek-gegevens. 3 November, 2010 aangepast door OutOfFocus tiepvouten Quote
Rob D Geplaatst 7 November, 2010 Geplaatst 7 November, 2010 Met m'n iPhone 3GS heb ik geen enkel probleem om een bluetooth verbinding met de KIA te maken, maar mijn vrouw heeft een Nokia N97 mini en hoewel deze op de lijst van KIA staat als goedgekeurd toestel, is de bluetooth verbinding een dram. De apparaten zien elkaar vaker niet dan wel. Over de verstaanbaarheid heb ik overigens niets te klagen. Quote
DMvT Geplaatst 21 November, 2010 Geplaatst 21 November, 2010 Ik heb zelf ook de iPhone en een Pro Cee'd met multimediasysteem. Ik ben erg tevreden met de auto. Mijn verstaanbaarheid is ook RUK! Het ligt volgens mij aan de mic. De dealer wilde een software update doen maar kreeg dat niet voor elkaar. Ook een monteur van Kia NL lukte het niet. Toen hebben ze maar een nieuwe navi besteld... Ondanks dat ik aangaf dat het aan de mic moet liggen. Na enkele maanden (!) was de navi binnen en is hij gemonteerd. Resultaat: RUK!! Dat vind ik wel erg slecht.. Ik had aangegeven dat alles boven 80km/h onverstaanbaar werd voor de andere partij. Wat doen ze? Testen bij stilstand. Eikels. Morgen maar weer contact leggen met die lui. Misschien dat ze nu de achterbank kunnen vervangen om het probleem op te lossen... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.