Jump to content

Raar geluid op snelweg

mwetering

Recommended Posts

Gisteren reed ik op de A6 met een gangetje van 120/140 waarbij nog al wat wind stond. Nu hoorde ik een raar "gezoem" links voor. Hoe harder de windvlaag vanaf de zijkant hoe harder en meer het geluid.

Wat kan dit wezen. ik zet hem zaterdag even op de brug. Misschien iemand hier al ervaring mee ?

Gisteren reed ik op de A6 met een gangetje van 120/140 waarbij nog al wat wind stond. Nu hoorde ik een raar "gezoem" links voor. Hoe harder de windvlaag vanaf de zijkant hoe harder en meer het geluid.

Wat kan dit wezen. ik zet hem zaterdag even op de brug. Misschien iemand hier al ervaring mee ?

Ik ken van mijn vorige auto (sportage dus) wel het verschijnsel dat bij harde tegenwind (beetje van links) met deze snelheid het linker portier een beetje ging wijken, waardoor een geruis/gezoem ontstond bij de deurrubbers. Verder nooit naar laten kijken omdat het zelden voorkwam en ik precies wist wat er aan de hand was. Als het weer optreedt raam een klein stukje open en dan kun je de deur aan de bovenzijde iets naar binnen trekken. Het lawaai is dan weg denk ik

Edited by ger.w.

Heb je een Opendak ?

bij mij gaat bij een stevige tegenwind en bij hoge snelheid (140 +) het dak iets

"rijwind doorlekken"en dat maakt ook een zoemend geluid..

Rijwind doorlekken is bij de deur deels aan de orde. Het is een combinatie van rijwind en harde zij/tegenwind. Als de wind van de rechterkant kwam was er ook niets aan de hand. Het was uitsluitend het linker portier (voor ) bij mij

Dank voor jullie snelle reactie's.

Ik bezit helaas geen opendakje en het geluid komt van voren.

Ik zit zelf te denken aan bekabeling wat trilt of iets van een flap/bumper wat heel snel trilt bij harde wind. Zo snel dat het een zoem lijkt.

Het is hem ook niet in de deuren/portieren.

Zaterdag maar even op de brug zetten. helaas leverde Google ook niks op.

Zodra ik het weet post ik het even.

• 5 years later...