Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moderne automatische bakken communiceren met verschillende ecu's, zoals de motor en het abs.Het abs om wielsnelheden te krijgen en de motor voor de motor-belasting en om op het moment van schakelen die belasting te laten zakken.Hoe de belasting uitgerekend wordt is iets in de software van de motor-ecu. Dat zou gasklepstand kunnen zijn, maar ook luchtmassa.Voor kick-down zou een aparte schakelaar gebruikt kunnen worden (zoals vroeger), maar de bak kan dat ook afleiden uit de gaspedaalstand.Of dat nu een sensor is op het gaspedaal of omdat via een kabel de gasklep wordt bediend en er daar een sensor zit.Maar ook dat is iets wat verstopt zit in de software van de diverse ecu's.Ook is het niet onmogelijk dat de kick-down bewust wordt genegeerd als bescherming van motor en bak doordat er een ander probleem is.Probleem uitleggen en garage de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Dat zal dan wel beginnen met uitlezen.

Lees meer...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...