KiaVenga12 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 De lichtzoemer werkt bij mij niet. Komt dit doordat het licht sowieso 30 seconden nadat de auto verlaten is, uitgaat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronald43 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Lichten gaan na 30 seconden automatich uit. Of 2x klikkenop de afstandsbediening en hij gaat gelijk uit.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Ja, ik dacht het ook wel. Als de verlichting automatisch uitgaat, waarom zou er dan nog een zoemer op zitten ook...? Ik kwam ook eigenlijk tot die vraag doordat ik een bij een aanbieding van een demo Venga zag staat dat er een lichtzoemer op zat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucsandy Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 De lichtzoemer zit er op voor als je de lichtschakelaar niet op automatisch hebt staan Als hij gewoon op staat blijven je lichten branden of toch zeker de stadslichten als je het contact uit zet Groeten Luc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Ik heb bij mijn Venga geen automatische stand. Maar als ik de wagen verlaten heb gaan na 30 sec alle lichten uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronald43 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 ik ook niet, misschien zit het wel op de belgische versie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucsandy Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Dat zou misschien kunnen klein verschil tussen belgische en nederlandse uitvoering Heb je al eens geprobeerd of de zoemer gaat gaat als je enkel de stadslichten inschakeld misschien blijven deze branden na het uitschakelen van het contact groeten Luc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Andersom gevraagd; Gaat bij jou de verlichting uit als je de auto afgesloten hebt, dus na 30 seconden? En welk type Venga heb je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucsandy Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Ik heb de venga 1.4 crdi fusion versie (is de versie met automatische airco en het business pack) Kan het nu niet proberen want onze venga staat bij de invoerder om de leuke problemen op te lossen:twisted: Normaal gaan de lichten uit na 30 seconden maar onze schakelaar staat altijd op autoatisch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 Als je de stand automatisch op je Venga hebt, gaat het licht bij ht donker worden aan en bij lichter worden uit. Los daarvan is er een automatische schakeling, blijkbaar dus ook op Venga zonder automatische stand die het licht uitschakelt 30 sec nadat de auto verlaten is en op slot is gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxx Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 in onze Venga zit geen zoemer, het licht gaat alleen automatisch uit bij stadslicht, bij dimlicht moet je twee keer klikken bij het sluiten. Uit ervaring (shame) weet ik dat, als je het vergeet, het licht pas uit is als de accu leeg is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Bij mijn Venga gaat het dimlicht gewoon na een halve minuut uit. Volgens mij noemen ze dat de 'follow me home' functie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Ja, welk licht dan ook, het gaat bij mij na 30 sec uit. Na afsluiten auto dus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 als ik bij uitstappen eerst het licht handmatig uit doe en daarna de stadverlichting aan zet (contour verlichting) dan blijft dit branden. ook na 30 seconden nadat ik de auto op slot heb gedaan. Bij jou niet? peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 10, 2010 Author Share Posted November 10, 2010 (edited) Het z.g parkeerlicht blijft aan als je het handmatig aanzet, daar dient het ook voor dacht ik. Jammer dat in het instructieboekje alles niet zo duidelijk staat, Ik vermoed hier een vertaling met foutjes. Even het boekje erbij gehaald; Je moet het tien keer lezen om het goed te vatten. Denk ik dan, misschien of toch.... VERLICHTING Energiebesparingsfunctie • Deze functie voorkomt dat de accu ontladen raakt. Het systeem schakelt automatisch de parkeerlichten uit wanneer de contactsleutel verwijderd wordt of wanneer het portier aan bestuurderszijde wordt geopend. • De parkeerlichten worden automatisch uitgeschakeld als de auto in het donker langs de kant van de weg geparkeerd wordt. Volg onderstaande procedure als de parkeerlichten moeten blijven branden wanneer de contactsleutel is verwijderd: 1) Open het portier aan bestuurderszijde. 2) Schakel de parkeerlichten UIT en AAN met de lichtschakelaar op de stuurkolom. Follow me home-koplampen (indien van toepassing) Als u het contact in de stand ACC of OFF zet met ingeschakelde koplampen, blijven de koplampen (en/of achterlichten) gedurende ongeveer 20 minuten branden. De koplampen worden echter 30 seconden nadat het bestuurdersportier is geopend en gesloten uitgeschakeld. De koplampen kunnen worden uitgeschakeld door tweemaal op de toets lock van de afstandsbediening (of Smart Key) te drukken of door de lichtschakelaar in de stand UIT of Auto te zetten. De koplampen worden echt niet uitgeschakeld wanneer het donker is en u de lichtschakelaar in de stand Auto zet. Verder is er een spraakverwarring rond de parkeerlichten. Sommige noemen dit de stadslichten. Volgens mij zijn er maar twee soorten licht. Licht ( dimlicht en groot licht) en parkeerlicht. Parkeerlicht wat dan ook nog wel stadslicht wordt genoemt, mag ook alleen als parkeerlicht worden gebruikt. Edited November 10, 2010 by KiaVenga12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts