KiaVenga12 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Heeft de Venga een ketting of een aandrijfriem en wat zijn de voor-en nadelen... In mijn boekje vind ik hier niets over of ik kijk met mijn neus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Venga 2010 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Hoi, ik vond dit in het boekje bij "rijden met uw auto". De voor - nadelen weet ik niet. Succes Aandrijfriem Een onvoldoende gespannen of beschadigde aandrijfriem kan leiden tot oververhitting van de motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D'olde grieze Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Deze info kan je zelf destilleren uit de PDFjes met de onderhoudsprijzen die je van de KIA NL website kunt downloaden. Van de alle modellen van KIA kan je, als je niet uit Polen komt, ook de onderhoudsprijzen downloaden en vervolgens zien of er een prijs vermeld is achter het vervangen van de distributieriem en de spanrollen als dit item in de prijslijst staat. Staat dit item er niet in dan hebben alle genoemde motoren een ketting. Staat dit item er wel in dan zie voor welke motoren dit van toepassing is. De overige motoren waarbij staat vermeld "n.v.t." in de prijslijst, zullen dan ook een ketting hebben. Groet van de D'olde grieze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Als ik die gegevens aanhoud uit de prijzenlijst heeft de Venga een ketting... Nou, nu nog even een techneut die duidelijkheid brengt...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Inderdaad een ketting, groot voordeel is natuurlijk dat een ketting onderhoudsarm is. Een riem moet om de zoveel tijd vervangen worden waar zoals de meesten wel weten hoge kosten aan vast zitten ! Nadeel kan zijn (heb ik niet met KIA meegemaakt) dat de ketting bij slecht/geen onderhoud op kan rekken wat motorschade kan veroorzaken ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 28, 2010 Author Share Posted November 28, 2010 Hehe. Duidelijk, met veel dank Peterrrrrrrrrrr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts