Jump to content

Heeft de Venga een ketting of een aandrijfriem en wat zijn de voor-en nadelen

KiaVenga12

Recommended Posts

Guest Venga 2010

Hoi, ik vond dit in het boekje bij "rijden met uw auto". De voor - nadelen weet ik niet.

Succes

Aandrijfriem

Een onvoldoende gespannen of

beschadigde aandrijfriem kan leiden tot

oververhitting van de motor.

Deze info kan je zelf destilleren uit de PDFjes met de onderhoudsprijzen die je van de KIA NL website kunt downloaden.

Van de alle modellen van KIA kan je, als je niet uit Polen komt, ook de onderhoudsprijzen downloaden en vervolgens zien of er een prijs vermeld is achter het vervangen van de distributieriem en de spanrollen als dit item in de prijslijst staat. Staat dit item er niet in dan hebben alle genoemde motoren een ketting.

Staat dit item er wel in dan zie voor welke motoren dit van toepassing is. De overige motoren waarbij staat vermeld "n.v.t." in de prijslijst, zullen dan ook een ketting hebben. :yes:

Groet van de D'olde grieze.

Inderdaad een ketting, groot voordeel is natuurlijk dat een ketting onderhoudsarm is.

Een riem moet om de zoveel tijd vervangen worden waar zoals de meesten wel weten hoge kosten aan vast zitten ! Nadeel kan zijn (heb ik niet met KIA meegemaakt) dat de ketting bij slecht/geen onderhoud op kan rekken wat motorschade kan veroorzaken !